Autor Wątek: Espresso z DeLonghi ECC220W  (Przeczytany 1628 razy)

Offline kawuś

  • Wiadomości: 2
  • Ekspres: DeLonghi ECC220W
Espresso z DeLonghi ECC220W
« dnia: 11 Marzec 2017, 16:43:55 »
Jestem początkującym kawoszem. ECC220W mam od kilku tygodni. Pewnie wiele rzeczy robię źle więc stopniowo staram się korygować.
Pierwszym problemem jest mokka a raczej jej brak. Do tego kawa ma cierpki smak i dosyć szybko się przelewa przez portafilter.
Jak poprawić tą sytuacje? Które parametry są tutaj istotne (najważniejsze) dla uzyskania odpowiedniej konsystencji? Regulacja ilości kawy i nacisku przy ubijaniu nie wiele pomaga.

Offline Miklas Mężczyzna

  • Ojciec Chrzestny
  • Wiadomości: 3244
    • Instagram
  • Ekspres: Astoria CKE + sitka IMS, AeroPress, FrenchPress, Hario V60-02, V60-01, Kawiarka Bialetti 3tz
  • Młynek: Macap M4D, Kinu M47
Odp: Espresso z DeLonghi ECC220W
« Odpowiedź #1 dnia: 11 Marzec 2017, 16:57:57 »
Rzeczywiście problemem może być mokka a raczej jej brak, bo jak by była, to mógłbyś w niej zaparzyć pyszną kawę, a delonghi schować do piwnicy :-).

Myślę jednak, że chodzi Ci o cremę. Myślę, że jeśli nawet udało by Ci się uzyskać tą cremę, to nadal kawa z tego ekspresu będzie bardzo odbiegać od poprawnego espresso.

Marek.

https://www.instagram.com/mm_coffee_corner/ mój kawowy kanał na Instagramie. :-)

Offline kawuś

  • Wiadomości: 2
  • Ekspres: DeLonghi ECC220W
Odp: Espresso z DeLonghi ECC220W
« Odpowiedź #2 dnia: 11 Marzec 2017, 17:01:27 »
Oczywiście że crema. To z pośpiechu. :)
No dobrze, zdaję sobie sprawę że nie jest to ekspres przemysłowy. Niemniej chciałbym wykorzystać to urządzenie do zrobienia kawy, która niekoniecznie będzie godna zawodów ale przynajmniej zdatna do picia. Nie oczekuje fajerwerków.

Offline donkiszot Mężczyzna

  • Ojciec Chrzestny
  • Wiadomości: 7056
  • Ekspres: v X ) ( ū \≈/ ] [ \ . / [↗ '] …
  • Młynek: C40MK3; Aergrind; KM3873; Wilfa; Santos Silent
Odp: Espresso z DeLonghi ECC220W