Autor Wątek: Kalibracja Graefa CM 702 - pomocy!  (Przeczytany 14976 razy)

Offline JD78

  • Wiadomości: 38
Kalibracja Graefa CM 702 - pomocy!
« dnia: 19 Listopad 2016, 11:55:18 »
Witam,

Jestem nowicjuszem i marzy mi się dobre espresso. Kupiłem używany młynek Graef CM 702 i mam problem z kalibracją. Standardowo pod dolnym żarnem były 2 podkładki - wtedy nawet na najdrobniejszym ustawieniu wychodzi dość szorstki piasek. Udało mi się skombinować takie podkładki, ale nawet po dołożeniu 3 (żarno podniesione o ok 1 mm), przemiał chyba nie jest wystarczająco drobny (cały czas najdrobniejsze ustawienie). Na oko wygląda w miarę dobrze, ale espresso parzy się ok 14s, więc zdaje się za krótko. I tu moje pytanie - czy ten typ tak ma i mielenie do espresso na 5/6 podkładkach jest na porządku dziennym, czy też mój egzemplarz jest felerny/zużyty? Pytam póki mogę go zwrócić i ewentualnie kupić nowy.

Będę wdzięczny za pomoc!

Offline WS Mężczyzna

  • Ojciec Chrzestny
  • Wiadomości: 4972
  • Ekspres: Nuova Simonelli Musica, Arin Lever, Saeco Aroma Compact 200, alternatywy
  • Młynek: Mahlkönigi: K30 i Vario Home, Fiorenzato F6 D
Odp: Kalibracja Graefa CM 702 - pomocy!
« Odpowiedź #1 dnia: 19 Listopad 2016, 12:00:05 »
Jaką masz kawę, kiedy palona?

Offline JD78

  • Wiadomości: 38
Odp: Kalibracja Graefa CM 702 - pomocy!
« Odpowiedź #2 dnia: 19 Listopad 2016, 12:23:35 »
Kawa "sklepowa" Dallmayr prodomo, na opakowaniu nie widzę daty palenia. Czy to ma znaczenie dla grubości przemiału?

Offline donkiszot Mężczyzna

  • Ojciec Chrzestny
  • Wiadomości: 7056
  • Ekspres: v X ) ( ū \≈/ ] [ \ . / [↗ '] …
  • Młynek: C40MK3; Aergrind; KM3873; Wilfa; Santos Silent
Odp: Kalibracja Graefa CM 702 - pomocy!
« Odpowiedź #3 dnia: 19 Listopad 2016, 12:25:31 »
Ma, kolosalne. Ta kawa pewnie jest w stanie suchy wiór.

Offline JD78

  • Wiadomości: 38
Odp: Kalibracja Graefa CM 702 - pomocy!
« Odpowiedź #4 dnia: 19 Listopad 2016, 12:34:23 »