Niestety pierwszy raz w życiu muszę napisać negatywną opinię. Zgłosiłem usterkę ekspresu Nivona do sprzedawcy (Konesso), a w związku z tym, że mamy do czynienia drugi raz z tą samą wadą (ekspres był już raz przez nich naprawiany), to postanowiłem skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy (co jest ustawowo zagwarantowane w ramach rękojmi, gdyż ekspres kupiłem jako konsument). Efekt jest aktualnie taki, że dostałem od Konesso film nagrany smarfonem przez ich technika, na którym widać, że ekspres działa prawidłowo i odmowę uznania reklamacji. Oznacza to, że wystąpiła jedna z dwóch sytuacji:
1. Ekspres sam się naprawił w transporcie.
2. Ekspres został ponownie naprawiony przez firmę Konesso, która zaprzecza aby taka sytuacja miała miejsce.
Oczywiście przed wysyłką ekspresu również nagrałem film, na którym widać, że urządzenie jest wadliwe.
Tutaj pewna ciekawostka: zanim ekspres się zepsuł, pojawił się na nim komunikat "przeczyść system" i w tym momencie go wyłączyliśmy (ponieważ czyszczenie mieliśmy zrobić za godzinę). Po godzinie włączyliśmy ekspres i wtedy wystąpiła usterka, którą zgłosiłem do Konesso. Natomiast na filmie nagranym przez technika Konesso nie ma już komunikatu "przeczyść system", co oznacza, że niestety musieli coś dłubać przy tym ekspresie przed nagraniem tego filmu (w przeciwnym wypadku wystąpiłaby konieczność wykonania przeczyszczenia systemu, a na filmie od razu technik robi kawę).
Konesso nie uznaje reklamacji, twierdząc, że wysłałem im działający ekspres (nawet nie chcieli zapoznać się z materiałem wideo, który nagrałem przed wysyłką). Ciekaw jestem, czy ktoś z Was doświadczył podobnego zjawiska polegającego na tym, że ekspres psuje się podczas używania i magicznie "naprawia się" w transporcie...
Reasumując, przestrzegam przed zakupem ekspresu marki Nivona.