Autor Wątek: JURA E60 Czy ten ekspres był w serwisie!?  (Przeczytany 1932 razy)

Offline piotrprot

  • Wiadomości: 2
  • Ekspres: jura e60
JURA E60 Czy ten ekspres był w serwisie!?
« dnia: 24 Maj 2022, 21:08:32 »
Drodzy, bardziej doświadczeni forumowicze. Nie ukrywam, że mam mały dylemat. Niedawno oddałem swój ekspres (Jura E60) do serwisu na pierwszy zapewne nieco spóźniony serwis. Ekspres działał i nie wykazywał żadnych oznak awarii. Miał to być jedynie serwis polegający na czyszczeniu i konserwacji. Taka też była diagnoza serwisanta, żadnych usterek a jedynie czyszczenie i konserwacja bloku zaparzającego. Być może również wymiana jakiś uszczelek (już dokładnie nie pamiętam). Jako, że to pierwszy serwis to nie miałem żadach doświadczeń. Jeden z mazowieckich serwisów wybrałem na podstawie opinii w internecie (bardzo dużo, same pozytywne).

Ekspres odebrałem na miejscu, trochę w biegu. Złapałem torbę pod pachę i do domu. No ii właśnie.... W domu zacząłem się przyglądać. Ekspres wygląda jakby go nikt nawet ścierką z kurzu nie wytarł. W młynku resztki kawy, na pojemniku na wodę sporo osadu itp. Ale ok, serwisant nie musi mi wycierać kurzu. Natomiast na poniższych zdjęciach widać jak wygląda "wnętrze" ekspresu (przynajmniej ta jego część do której mam dostęp bez otwierania obudowy).

I teraz moje pytanie - czy ten ekspres był w ogóle serwisowany? Czy to normalne, że po serwisie za 600 zł ekspres wraca do właściciela w takim stanie? Pytam poważnie, bez żadnej ironii. Zanim zacznę dzwonić z pretensjami chętnie poznam Wasze opinie .

PXL_20220524_181420148.jp2

PXL_20220524_181640646.jp2
« Ostatnia zmiana: 25 Maj 2022, 13:27:57 wysłana przez Fux »

Offline uman Mężczyzna

  • Wiadomości: 439
  • Ekspres: Lelit Victoria, kawiarka, aeropress, V60
  • Młynek: Niche, Kingrinder K6, Porlex mini
Odp: Czy ten ekspres był w serwisie!?
« Odpowiedź #1 dnia: 25 Maj 2022, 12:32:48 »
Nie widać zdjęć :/

Offline kulka Mężczyzna

  • Wiadomości: 1476
  • Ekspres: Rocket Evoluzione v2, Ascaso Arc, Chemex, V60-2, Aero, Origami + LilyDrip, April, Wilfa classic
  • Młynek: Mazzer Super Jolly, Kinu M47v3.5, Ascaso i-mini
Odp: Czy ten ekspres był w serwisie!?
« Odpowiedź #2 dnia: 25 Maj 2022, 13:00:18 »
Nie widać zdjęć :/
widać widać

Offline Fux Mężczyzna

  • Global Moderator
  • Wiadomości: 2980
  • Ekspres: La Marzocco Linea Micra, tygielek
  • Młynek: G-RISTO W
Odp: Czy ten ekspres był w serwisie!?
« Odpowiedź #3 dnia: 25 Maj 2022, 13:27:30 »
Nie znam się ale się wypowiem. :diabelek:
Ktoś z Jury jest na forum, więc może zaglądnie i wyrazi opinię.
Z przyzwoitości to bym te kawę wydmuchał czy użył odkurzacza.

P.S. Poprawiłem tytuł.
Człowiek może wyzbyć się wszystkiego z wyjątkiem pokus...

Offline krystians Mężczyzna

  • Global Moderator
  • Wiadomości: 6160
    • Lens tru3
  • Ekspres: ap, fp, moka, phin, tygielek, v60-2, Kalita, Kompresso
  • Młynek: Kinu m47, Wilfa Uniform
Odp: JURA E60 Czy ten ekspres był w serwisie!?
« Odpowiedź #4 dnia: 25 Maj 2022, 15:35:04 »
U mnie widać nazwy plików, ale nie ma linku, może załączone były przez tapatalk i tylko w systemie widać ?

Offline ranGo Mężczyzna

  • Administrator
  • Wiadomości: 2366
    • Euro Cafe
  • Ekspres: Dalla Corte Mina, Moccamaster, V60, Chemex, Kalitta, Aeropress,
  • Młynek: RTF64, Lido2, Lido3, Ditting, Mahlkoenig, Quamar80e
Odp: JURA E60 Czy ten ekspres był w serwisie!?
« Odpowiedź #5 dnia: 25 Maj 2022, 16:12:53 »



Offline GostRado Mężczyzna

  • Wiadomości: 5234
  • Ekspres: 》La MARZOCCO Linea Micra 》ELEKTRA Micro Casa 》ECM classika PID 》AP + FP 》BRA cafetera bella 1tz/2tz 》FOREVER miss diamond 4tz 》GIANNINI giannina 1tz/3tz 》BIALETTI venus 2tz 》MELITTA dripper 101 》
  • Młynek: 》CEADO e37S 》1Zpresso K-plus 》MAZZER Philos... w drodze 》
Odp: JURA E60 Czy ten ekspres był w serwisie!?
« Odpowiedź #6 dnia: 25 Maj 2022, 17:14:05 »
Czy to normalne, że po serwisie za 600 zł ekspres wraca do właściciela w takim stanie?
Może najpierw porządnie wyczyścili, potem dokładnie sprawdzili i robili sobie kawkę, czy wszystko jest z ekspresem okay, dlatego taki bajzel zostawili? Ale podejrzewam, że tak nie było, więc gdybym wydał 6 stówek i dostał coś takiego, to bym się wkurzył, żeby dosadniej nie napisać. Wyślij im te zdjęcia i nich się wytłumaczą.
》tertium non datur《

Offline Michał Mężczyzna

    • Konesso.pl
  • Użytkownik komercyjny
  • Wiadomości: 1058
    • Konesso.pl
  • Ekspres: La Marzocco linea classic, Lelit Victoria, Faema Enova, Ascaso Dream, Jura, Nivona, Aeropress, V60, Chemex, French Press, Moccamaster
  • Młynek: Nuova Simonelli Mythos One, Lelit William, Ascaso, Casadio enea, Hario, Rhinowares
Odp: JURA E60 Czy ten ekspres był w serwisie!?
« Odpowiedź #7 dnia: 26 Maj 2022, 08:27:41 »
A podpowiesz w jakim serwisie byłeś? Czy to centralny serwis JURA w Warszawie?
http://www.konesso.pl - Sklep z kawą, herbatą i ekspresami & Serwis ekspresów do kawy
wok - kod na 7% rabatu na kawy i akcesoria
wysylkawok - kod na darmową dostawę

RABAT na ekspresy i młynki przydzielam indywidualnie w zależności od modelu i marki.

Offline piotrprot

  • Wiadomości: 2
  • Ekspres: jura e60
Odp: JURA E60 Czy ten ekspres był w serwisie!?
« Odpowiedź #8 dnia: 27 Maj 2022, 00:58:40 »
No to mały update.

Po rozmowie z serwisantem nabrałem sporych podejrzeń co do losów mojego ekspresu w serwisie. Między innymi dowiedziałem się od pana, że przecież nie umawialiśmy się na wyjmowanie modułu zaparzającego, wyjęcie modułu w tym modelu prawie na pewno zakończy się uszkodzeniem ekspresu i inne podobne historie. Prawda jest taka, że nie znam się na budowie i serwisowaniu ekspresów a umawiałem się po prostu na "czyszczenie i konserwację" i zaufałem, że odbędzie się do zgodnie ze sztuką.

Ekspres trafił dzisiaj do innego, tym razem autoryzowanego, dużego serwisu. Diagnoza - ekspres sprawia wrażenie jakby w ogóle nie był otwierany. W najlepszym razie środek został przedmuchany sprężonym powietrzem a ekspres odkamieniony tabletką. Żaden element wewnątrz na pewno nie był odkręcany (zapieczone, brudne śruby). Żadna uszczelka nie została wymieniona. I taka usługa kosztowała mnie 600 zł  :sciana:

Oczywiście to nie jest koniec tej historii. Od postawy pierwszego serwisu będzie zależało co dalej. Na razie jeszcze wstrzymam się z podaniem nazwy serwisu. Każdy ma prawo do błędu o ile potrafi go naprawić. Ale powiem szczerze, że nadal nie mogę wyjść ze zdziwienia - taka historia to mi się nigdy z żadnym serwisowanym sprzętem nie zdarzyła...

Offline Fux Mężczyzna

  • Global Moderator
  • Wiadomości: 2980
  • Ekspres: La Marzocco Linea Micra, tygielek
  • Młynek: G-RISTO W
Odp: JURA E60 Czy ten ekspres był w serwisie!?
« Odpowiedź #9 dnia: 27 Maj 2022, 06:26:17 »
Ja bym im szansy nie dawał. Jeżeli jasno określiłeś, co ma być wykonane, a nie było, to zwykłe oszustwo na €.
 :ogien:
Człowiek może wyzbyć się wszystkiego z wyjątkiem pokus...

Offline Michał Mężczyzna

    • Konesso.pl
  • Użytkownik komercyjny
  • Wiadomości: 1058
    • Konesso.pl
  • Ekspres: La Marzocco linea classic, Lelit Victoria, Faema Enova, Ascaso Dream, Jura, Nivona, Aeropress, V60, Chemex, French Press, Moccamaster
  • Młynek: Nuova Simonelli Mythos One, Lelit William, Ascaso, Casadio enea, Hario, Rhinowares
Odp: JURA E60 Czy ten ekspres był w serwisie!?
« Odpowiedź #10 dnia: 27 Maj 2022, 08:11:46 »
Po tym co napisałeś od razu wnioskowałem, że to raczej nie autoryzowany serwis Jura  :ups:
http://www.konesso.pl - Sklep z kawą, herbatą i ekspresami & Serwis ekspresów do kawy
wok - kod na 7% rabatu na kawy i akcesoria
wysylkawok - kod na darmową dostawę

RABAT na ekspresy i młynki przydzielam indywidualnie w zależności od modelu i marki.

Offline nike21 Mężczyzna

  • Wiadomości: 84
  • Ekspres: Lelit Bianca V3
  • Młynek: Ceado E37J
Odp: JURA E60 Czy ten ekspres był w serwisie!?
« Odpowiedź #11 dnia: 27 Maj 2022, 11:31:05 »
Ja bym im szansy nie dawał. Jeżeli jasno określiłeś, co ma być wykonane, a nie było, to zwykłe oszustwo na €.
 :ogien:
Oczywiście to nie jest koniec tej historii. Od postawy pierwszego serwisu będzie zależało co dalej. Na razie jeszcze wstrzymam się z podaniem nazwy serwisu. Każdy ma prawo do błędu o ile potrafi go naprawić.

Tu jedynym wyjściem z sytuacji jest zwrot poniesionych kosztów w pierwszym serwisie (koszt usługi i transport) i to moim zdaniem będzie prawidłowa "postawa pierwszego serwisu" i szansa na "naprawienie błędu".

 


Pokaż nieprzeczytane posty: Nowe / Wszystkie / Odpowiedzi