Autor Wątek: kwaśna kawa z kawiarki - co robię źle  (Przeczytany 8315 razy)

Offline lobr

  • Wiadomości: 7
  • Ekspres: kawiarka
kwaśna kawa z kawiarki - co robię źle
« dnia: 01 Luty 2022, 13:12:17 »
Cześć,

Na początku dodam, że jestem zielony jeśli chodzi o kawy i ich przygotowanie, dopiero zaczynam zgłębiać temat. Czasami pijałem słodzone late, lub na szybko espresso na stacji paliw, aby pobudziło. Od wczoraj jestem posiadaczem 1zpresso q2, do tego zamówiłem na start też dwie kawy: COFFEE PLANT - Kenia Kamundu Filter oraz Coffeelab - Brazylia Cemorrado Sweet Edition Espresso z opisu wydawało się że bedą słodkie, dlatego je wybrałem.
Kawę parzę w kawiarce sugerując się tym wideo jakiegoś pana w serwisie YT oraz trochę poczytałem tu na forum i w innych źródłach. Kawiarkę mam taką: AMBITION Kawiarka Allessia 200 ml .
Wydaje mi się, że wszystko robię dobrze: młynek ustawiłem wg instrukcji producenta na 1,5 obrotu od pozycji 0. Do kawiarki wlałem gorącą wodę pod dolną krawędź zaworu bezpieczeństwa, zmieliłem pełny koszyczek kawy i wyrównałem nożem z krawędziami koszyka. Kawiarkę stawiam na płycie indukcyjnej wybierając poziom 9/10 z 15 (cokolwiek to oznacza :) ) Staram się zdejmować odrazu gdy kawiarka zaczyna "prychać".

 Kawa wychodzi jakaś kwaśna, zarówno jedna jak i druga, nie wiem o co chodzi. Czy coś robię źle czy to takie kawy. A może tak powinny smakować, może nie jestem przyzwyczajony do tego smaku. Generalnie wyczuwam nieprzyjemną kwasowość. Zastanawiam się co mogło pójść źle.

Offline pietro

  • Wiadomości: 676
  • Ekspres: La Spaziale Vivaldi II
  • Młynek: Mazzer mini
Odp: kwaśna kawa z kawiarki - co robię źle
« Odpowiedź #1 dnia: 01 Luty 2022, 16:29:39 »
Spróbuj przerwać ekstrakcje zanim zacznie prychać, zmiel drobniej, swoja drogą też się skusiłem na Coffeelab - Brazylia Cemorrado Sweet Edition i mi nie podeszła.

Offline Antonio Mężczyzna

    • Mastro Antonio
  • Ojciec Chrzestny
  • Wiadomości: 10584
    • Mastro Antonio
  • Ekspres: WEGA Concept