forum.wszystkookawie.pl
Poradniki - czyli jak mam to zrobić? => Serwis, konserwacja sprzętu i tuning => Wątek zaczęty przez: Kamlot w 24 Kwiecień 2018, 14:20:46
-
Cześć, osotanio wpadłem na pomysł żeby przemalować i zrobić jakieś wzory na moim aeropressie(czerwony z czarnym napisem aeropress i czarnymi małymi aeropressami jako wzorki ), żeby był unikatowy. Jak myślicie co będzie najlepsze farby w sprayu ? Boje się że porobią się zacieki i będzie ciężko się spayowało ze względu na kształt. Ktoś robił coś podobnego ?
-
Takie farby powinny mieć przeznaczenie do bezpośredniego kontaktu z żywnością. Takich bym szukał.
A nie lepiej dać jakiemuś artyście, żeby jakowymś rylcem wyrył fajny wzór na korpusie?
-
a może zamiast malowania uszyć jakąś osłonkę termiczną, oprócz funkcji ozdobnej będzie też zastosowanie praktyczne: https://www.etsy.com/shop/MayflyBoutique
-
W sumie to malować chciałem tylko od zewnątrz więc chyba kontaktu z żywnością by nie było. A co do tych osłonek termicznych to fajny pomysł ale nie widzę zbytnio zastosowania praktycznego, skoro kawę parzy się tylko 2 min, to myślę że temperatura aż tak drastycznie nie spadnie żeby miało to wpływ na smak kawy.
-
W sumie to malować chciałem tylko od zewnątrz więc chyba kontaktu z żywnością by nie było.
Jakaś "normalna" farba to by po prostu śmierdziała na tyle przeokrutnie, że straciłbyś ochotę na kawę :hihihi:
-
Albo takie coś (https://www.google.pl/search?q=termokurczliwe+do+pisanek&rls=com.microsoft:pl&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjxk_qM3tTaAhXP3KQKHZSJA0cQsAQISA&biw=1327&bih=947).
-
W sumie to malować chciałem tylko od zewnątrz więc chyba kontaktu z żywnością by nie było.
Jakaś "normalna" farba to by po prostu śmierdziała na tyle przeokrutnie, że straciłbyś ochotę na kawę :hihihi:
Mówisz, że farba w sparyu śmierdzi ? wydaje mi się że jak zastygnie to będzie ok. No chyba że pod wpływem temperatury znowu zacznie śmierdzieć :/
-
Trzeba by sprawdzić czy taka zwykła farba będzie się trzymała tego plastiku. Pamiętam, ze do malowania obudów do samochodów RC (Lexan - taki miękki, odporny na złamania plastik) musiałem używać specjalnych spray'ów. Te normalne po jakimś czasie po prostu odpadały. Nie wiem czy materiał aeropres'a tez wymaga jakiejś bardziej specjalnej farby.
-
skoro kawę parzy się tylko 2 min, to myślę że temperatura aż tak drastycznie nie spadnie żeby miało to wpływ na smak kawy.
aż z ciekawości zmierzyłem to u siebie: AP bez wcześniejszego rozgrzewania, odwrócony, zalany wrzątkiem prosto z czajnika. Dosłownie chwilę po zalaniu temp. wewnątrz AP ok. 93-92C, a po 2 minutach było już 85C.
A czy to dużo? No cóż, w przypadku ekspresów koledzy liczą temp. ekstrakcji z dokładnością do pół stopnia, a tutaj bez dodatkowych starań typu rozgrzewanie/osłonki mamy spadek rzędu 15C.
-
Można się zastanowić nad hydrografiką. Nie wiem jak to odporne jest na temperaturę.
-
aż z ciekawości zmierzyłem to u siebie: AP bez wcześniejszego rozgrzewania, odwrócony, zalany wrzątkiem prosto z czajnika. Dosłownie chwilę po zalaniu temp. wewnątrz AP ok. 93-92C, a po 2 minutach było już 85C.
A czy to dużo? No cóż, w przypadku ekspresów koledzy liczą temp. ekstrakcji z dokładnością do pół stopnia, a tutaj bez dodatkowych starań typu rozgrzewanie/osłonki mamy spadek rzędu 15C.
Wow :wow2: :wow2: :wow2: aż tak duża różnica, zaskoczyłeś mnie. Chyba mnie przekonałeś żeby zaopatrzyć się w coś takiego i sprawdzić jaka jest różnica w smaku :ok:
-
Można się zastanowić nad hydrografiką. Nie wiem jak to odporne jest na temperaturę.
Zależy jak nałożona hydrografika. Są takie nakładane na felgi samochodowe, więc bez problemu 100 stopni muszą wytrzymać
-
Hydrografika na felgi to ta sama co każda inna. Nie ma różnicy.
Malonie plastikowych jakichkolwiek elementów jest problematyczne. Oczywiście jeżeli mówimy o jako takiej jakości. Zacznijmy od początku. Sam proces malowania powinien wyglądać jak poniżej:
- odtłuszczenie i zmatowienie powierzchni
- aplikacja podkładu do plastików, dla zwiększenia przyczepności pozostałych warstw
- aplikacja podkładu, następnie zmatowienie go
- aplikacja bazy
- aplikacja lakieru bezbarwnego.
W przypadku hydrografiki, transfer dokonuje się pomiędzy bazą a lakierem bezbarwnym i trzeba przejść wszystkie wcześniejsze zabiegi.
Można do pomalowania aeropressu wykorzystać lakiery modelarskie, aplikuje się je wprost na powierzchnię. Nie wiem jak jest z trwałością takiego rozwiązania.
-
Tylko frezowanie CNC i zamalowanie frezu, albo naklejka cieta laserowo lub drukowana z lakierem bezbarwnym.