Autor Wątek: Przelew z ekspresu ?  (Przeczytany 1781 razy)

Offline tom517

  • Wiadomości: 1795
  • Ekspres: Izzo Alex II, Europiccola, Rota było: Caravel <-Gaggia Classic <-Ascaso Basic
  • Młynek: Niche Zero, Arco2, Kazak Tura, Myy47 GS1 było: Eureka 65E <- F4E nano < i2-mini <- Porlex Tall
Przelew z ekspresu ?
« dnia: 15 Grudzień 2017, 08:01:13 »
Nie znam się na przelewach, ale ostatnio przy testowaniu młynka trochę kawy przelało się przez ekspres :)
Grubsze mielenie, w grupie 92 stopnie, dwadzieścia parę sekund i mam z 200ml naparu, oczywiście kawa ma trafić do zlewu, ale próbuję i hm.. smaczne to jest.
Jakiś doświadczony przelewowiewc może się wypowiedzieć w tej kwestii ? Jak na przelew rozumiem że jest za szybko, ale ciśnienie i ubicie powinno rekompensować wydobyty smak.
Czy to nie jest dobry sposób jak ktoś chce dużą czarną z ekspresu :) ?

Offline pj.w Mężczyzna

  • Ojciec Chrzestny
  • Wiadomości: 3461
  • Ekspres: Londinium R, Strietman CT2
  • Młynek: Titus Nautilus, Kafatek MC4, Baratza Forte BG, 1zpresso ZP6
Odp: Przelew z ekspresu ?
« Odpowiedź #1 dnia: 15 Grudzień 2017, 08:29:13 »
Chyba nie jest, ale jak smakuje kto Ci zabroni pic. Tak się bawił w przelew Matt Perger: http://www.mahlkoenig.com/file/download/default/id/6981

Offline tom517

  • Wiadomości: 1795
  • Ekspres: Izzo Alex II, Europiccola, Rota było: Caravel <-Gaggia Classic <-Ascaso Basic
  • Młynek: Niche Zero, Arco2, Kazak Tura, Myy47 GS1 było: Eureka 65E <- F4E nano < i2-mini <- Porlex Tall
Odp: Przelew z ekspresu ?
« Odpowiedź #2 dnia: 15 Grudzień 2017, 08:49:57 »
Patrzę w innym wątku Janusz napisał :) http://forum.wszystkookawie.pl/index.php?topic=5201.msg124148#msg124148
Czyli na nic odkrywczego nie wpadłem :)

Offline Kekacz Mężczyzna

  • Wiadomości: 859
  • Ekspres: Lelit MaraX V2, (było: RS V4 PID, Gaggia Baby Twin)
  • Młynek: Eureka Single Dose, Timemore Slim Titanium, (było: F4 Nano V2, Gaggia MDF Stepless)
Odp: Przelew z ekspresu ?