Autor Wątek: Młynek Kazak  (Przeczytany 109859 razy)

Offline rapoh

  • Wiadomości: 1019
  • Ekspres: QuickMill Carola
  • Młynek: Ceado E6P
Odp: Młynek Kazak
« Odpowiedź #705 dnia: 24 Październik 2021, 21:02:08 »
Nie musi odsyłać. Wystarczyło zgłosić, a Valerii ten obowiązek i tak ma.

Offline Paweeł

  • Wiadomości: 45
  • Ekspres: Rota, Lelit, Microcimbali
  • Młynek: Tura 3, Mazzer Super Jolly
Odp: Młynek Kazak
« Odpowiedź #706 dnia: 24 Październik 2021, 21:09:29 »
Po tej dyskusji widać wypowiedzi teoretyków. W Polsce obowiązuje rękojmia i gwarancja. Gwarancja to dobra wola sprzedającego ( może lub nie, coś zrobić). Rękojmia dotyczy niezgodności towaru z umową. Młynek mieli? Mieli, więc działa.Jak kupujesz rower i wjeżdżałeś pod górkę, to jak Ci zabraknie sił to możesz oddać rower. Kup nowy samochód w salonie i oddaj go zużywa więcej paliwa niż w instrukcji, albo samochód elektryczny bo nie udało Ci się przejechać tyle kilometrów co podali. Powodzenia. Czy młynek mieli kawę? Jak tak to jest OK. Bijecie pianę i tyle, może jest ciut mocniej skręcony, 5 sekund i będzie OK.

Słowian

  • Gość
Odp: Młynek Kazak
« Odpowiedź #707 dnia: 24 Październik 2021, 21:22:24 »
Więc powinieneś odesłać z odpowiednią adnotacją, a nie tylko zgłosić. Valerii ma obowiązek rozpatrzyć reklamację i udzielić odpowiedzi, co z nią zrobi: usunie usterkę, wymieni na nowy sprzęt lub zwróci kasę.
Po naprawie opisałem dokładnie jaki jest problem z młynkiem, z prośbą o porozumienie w sprawie jego zwrotu (jest to opisane wyżej). Nie dostałem propozycji ponownej naprawy, wymiany na nowy, rekompensaty itd. itp., odpowiedź też jest cytowana wyżej.
Tak jak wspomniał @rapoh, młynek kupiłem jak by to powiedzieć "po forum" (z forumową zniżką), i "po forum" chcę go sprzedać. Do udziału sądów, prawników i straszenia pismami z paragrafami, absolutnie nie dojdzie. Jeżeli nie znajdę nabywcy spokojnie to przeżyję.

Po tej dyskusji widać wypowiedzi teoretyków. W Polsce obowiązuje rękojmia i gwarancja. Gwarancja to dobra wola sprzedającego ( może lub nie, coś zrobić). Rękojmia dotyczy niezgodności towaru z umową. Młynek mieli? Mieli, więc działa.Jak kupujesz rower i wjeżdżałeś pod górkę, to jak Ci zabraknie sił to możesz oddać rower. Kup nowy samochód w salonie i oddaj go zużywa więcej paliwa niż w instrukcji, albo samochód elektryczny bo nie udało Ci się przejechać tyle kilometrów co podali. Powodzenia. Czy młynek mieli kawę? Jak tak to jest OK. Bijecie pianę i tyle, może jest ciut mocniej skręcony, 5 sekund i będzie OK.
Ehh, to już druga w tej dyskusji wypowiedź której nie skomentuję. (i to ostatni raz, kiedy coś takiego cytuję i komentuję, że nie skomentuję :lol2:)

Nie mam zamiaru każdemu z osobna tłumaczyć na nowo o co chodzi, według mnie wszystko jest jasno opisane i wyjaśnione.

Offline GostRado Mężczyzna

  • Wiadomości: 5309
  • Ekspres: 》La MARZOCCO Linea Micra 》ELEKTRA Micro Casa 》ECM classika PID 》AP + FP 》BRA cafetera bella 1tz/2tz 》FOREVER miss diamond 4tz 》GIANNINI giannina 1tz/3tz 》BIALETTI venus 2tz 》MELITTA dripper 101 》
  • Młynek: 》CEADO e37S 》1Zpresso K-plus 》
Odp: Młynek Kazak
« Odpowiedź #708 dnia: 24 Październik 2021, 21:28:09 »
Rękojmia dotyczy niezgodności towaru z umową.
Właśnie o to chodzi.  Przed naprawą regulacja była lżejsza niż po, więc sprzedawca-producent musi doprowadzić produkt do takiej użyteczności jak w chwili nabycia, biorąc pod uwagę normalne zużycie, chyba że udowodni, że w tym młynku tyle potrzeba siły do przestawiania stopnia mielenia. Słowianin twierdzi inaczej.

@Słowian
Valerii nie ma obowiązku oddać Ci kasę za młynek, ale ma obowiązek rozpatrzyć reklamację.
« Ostatnia zmiana: 24 Październik 2021, 21:33:11 wysłana przez GostRado »
》tertium non datur《

Offline rapoh

  • Wiadomości: 1019
  • Ekspres: QuickMill Carola
  • Młynek: Ceado E6P
Odp: Młynek Kazak
« Odpowiedź #709 dnia: 24 Październik 2021, 21:41:36 »
Po tej dyskusji widać wypowiedzi teoretyków. W Polsce obowiązuje rękojmia i gwarancja. Gwarancja to dobra wola sprzedającego ( może lub nie, coś zrobić). Rękojmia dotyczy niezgodności towaru z umową.
Urocze...
Po pierwsze, jak gwarancja jest wydana, to żadnej dobrej woli nie ma. MA "coś zrobić".
"Niezgodność z umową" to w sprzedaży wada fizyczna (kiedyś osobno byla nzu i wada, teraz jest to skonsolidowane). Czyli m.in.: "(rzecz) nie ma właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia;

I daj sobie spokój z przykładami auto-moto. Po pierwsze producenci podają, że to "przybliżone", po drugie wskazują na normę WLTP, czyli warunki labo, których w trakcie używania nie ma.
Ale jeżeli w aucie elektrycznym komputer pokaże zużycie energii odstające od wskazanych (choćby przez importera) parametrów silnika, to bez problemu można reklamować: "Jeżeli kupującym jest konsument, na równi z zapewnieniem sprzedawcy traktuje się publiczne zapewnienia producenta lub jego przedstawiciela, osoby, która wprowadza rzecz do obrotu w zakresie swojej działalności gospodarczej, oraz osoby, która przez umieszczenie na rzeczy sprzedanej swojej nazwy, znaku towarowego lub innego oznaczenia odróżniającego przedstawia się jako producent."

I lasbatnotlist: "Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez sprzedawcę albo sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady."

Tyle że Słowian nie chce wojować. Zachowuje się więcej niż fair i, co tu dużo mówić, wstyd dla Valeriego.

Rękojmia dotyczy niezgodności towaru z umową.
Właśnie o to chodzi.  Przed naprawą regulacja była lżejsza niż po, więc sprzedawca-producent musi doprowadzić produkt do takiej użyteczności jak w chwili nabycia, biorąc pod uwagę normalne zużycie, chyba że udowodni, że w tym młynku tyle potrzeba siły do przestawiania stopnia mielenia. Słowianin twierdzi inaczej.

@Słowian
Valerii nie ma obowiązku oddać Ci kasę za młynek, ale ma obowiązek rozpatrzyć reklamację.

Nie masz racji. Zob. cytat powyżej. Słowian może od umowy odstąpić, towar zwrócić i  żądać kasy. Valerii mógł za pierwszym razem zrobić naprawę. Naprawa stanowi tzw. świadczenie w miejsce wypełnienia, a nie jego (Valeriego) wybór.



« Ostatnia zmiana: 24 Październik 2021, 21:44:48 wysłana przez rapoh »

Offline Antonio Mężczyzna

    • Mastro Antonio
  • Ojciec Chrzestny
  • Wiadomości: 10584
    • Mastro Antonio
  • Ekspres: WEGA Concept
  • Młynek: Ceado E6P/E37S/E8D MGuate/MSJ
Odp: Młynek Kazak
« Odpowiedź #710 dnia: 24 Październik 2021, 21:52:21 »
Może zaczekaj na wypowiedź drugiej strony, zanim z tym wstydem wyruszysz... Na miejscu Valeriego usunąłbym wszelkie pretensje: wziął młynek, oddał kasę i zapomniał o sprawie, ale w tym momencie nie znamy jego zdania. Może miał konkretne powody, by odpowiedzieć w takim "nieznośnym" dla @Słowian duchu?

Offline Paweeł

  • Wiadomości: 45
  • Ekspres: Rota, Lelit, Microcimbali
  • Młynek: Tura 3, Mazzer Super Jolly
Odp: Młynek Kazak
« Odpowiedź #711 dnia: 24 Październik 2021, 21:52:56 »
Rapoh opisz co udało Ci się w ciągu ostatnich 10 lat zareklamować.

Offline GostRado Mężczyzna

  • Wiadomości: 5309
  • Ekspres: 》La MARZOCCO Linea Micra 》ELEKTRA Micro Casa 》ECM classika PID 》AP + FP 》BRA cafetera bella 1tz/2tz 》FOREVER miss diamond 4tz 》GIANNINI giannina 1tz/3tz 》BIALETTI venus 2tz 》MELITTA dripper 101 》
  • Młynek: 》CEADO e37S 》1Zpresso K-plus 》
Odp: Młynek Kazak
« Odpowiedź #712 dnia: 24 Październik 2021, 22:01:47 »
Słowian może od umowy odstąpić, towar zwrócić i  żądać kasy. Valerii mógł za pierwszym razem zrobić naprawę.
Ale to nie jest ta sama usterka, która została naprawiona. Ciąg reklamacyjny zaczyna się od  nowa,  w związku z inną  niedogodnością.
》tertium non datur《

Słowian

  • Gość
Odp: Młynek Kazak
« Odpowiedź #713 dnia: 24 Październik 2021, 22:02:28 »
Przed chwilą dostałem maila od Valeriego:

"Po wymianie oringów na silikonowe regulacja stopnia mielenia stała się bardziej napięta, ale wciąż wystarczająco lekki dla kobiecej ręki. Moja żona o wadze 53 kg z łatwością sobie radzi.
Teoretycznie nowe Oringi mogły wycisnąć smar, a następnie pojawi się efekt przyczepności. Prawdopodobieństwo tego jest dość małe.
Jedyne, co mogę zrobić, to wziąć młynek do kawy jeszcze raz i przetestować go na 10 kobietach,aby uzyskać statystyki. I na podstawie tych statystyk wyciągać jakiekolwiek wnioski.
Pozdrawiam Valerii"

Młynek odsyłam z nadzieją, że statystyka się do mnie uśmiechnie. Ale jak widać Valeri sam przyznaje, że po naprawie (wymiana oringów), regulacja młynka uległa zmianie, działa ciężej. Mi za statystykę wystarczy moja żona. Gdyby młynek działał tak od początku, to skorzystał bym z prawa do zwrotu do 14 dni bez podawania przyczyny. Ocenę tej sytuacji pozostawiam czytającym.

Zdejmuję ogłoszenie o sprzedaży do momentu wydania wyroku przez gremium statystyczne.

Offline rapoh

  • Wiadomości: 1019
  • Ekspres: QuickMill Carola
  • Młynek: Ceado E6P
Odp: Młynek Kazak
« Odpowiedź #714 dnia: 24 Październik 2021, 22:06:16 »
Rapoh opisz co udało Ci się w ciągu ostatnich 10 lat zareklamować.

Czajnik. Rdza była na dnie. 10ty miesiąc używania. Zgłosiłem, pokazałem foto, wysłałem, kasę otrzymałem. 2020r. Zdałem?

Może zaczekaj na wypowiedź drugiej strony, zanim z tym wstydem wyruszysz... Na miejscu Valeriego usunąłbym wszelkie pretensje: wziął młynek, oddał kasę i zapomniał o sprawie, ale w tym momencie nie znamy jego zdania. Może miał konkretne powody, by odpowiedzieć w takim "nieznośnym" dla @Słowian duchu?

No to jest. Oby z tego wyszło na dobre.

Słowian może od umowy odstąpić, towar zwrócić i  żądać kasy. Valerii mógł za pierwszym razem zrobić naprawę.
Ale to nie jest ta sama usterka, która została naprawiona. Ciąg reklamacyjny zaczyna się od  nowa,  w związku z inną  niedogodnością.


Przeczytaj jeszcze raz zacytowany przepis, pls.


Zdejmuję ogłoszenie o sprzedaży do momentu wydania wyroku przez gremium statystyczne.


Trzymię (jak mówi klasyk) kciuki. Dawaj znać, co potem.

Słowian

  • Gość
Odp: Młynek Kazak
« Odpowiedź #715 dnia: 24 Październik 2021, 22:12:43 »
Może zaczekaj na wypowiedź drugiej strony, zanim z tym wstydem wyruszysz... Na miejscu Valeriego usunąłbym wszelkie pretensje: wziął młynek, oddał kasę i zapomniał o sprawie, ale w tym momencie nie znamy jego zdania. Może miał konkretne powody, by odpowiedzieć w takim "nieznośnym" dla @Słowian duchu?
Jak widać nie wszystkim odpowiada historia pierwszej usterki tego młynka i perypetie z nią związane.

@Antonio, do tej pory z ciekawością sprawdzałem co nowego napisałeś w swoich postach. W tym wątku z uporem maniaka próbujesz mnie do tego zniechęcić. Tak jak wspomniałem wcześniej po pierwszym Twoim wpisie zapaliła mi się lampka ostrzegawcza i dobrze przewidziałem jak to się skończy.
Powyżej odpowiedź Valeriego.
« Ostatnia zmiana: 24 Październik 2021, 22:15:11 wysłana przez Słowian »

Offline rapoh

  • Wiadomości: 1019
  • Ekspres: QuickMill Carola
  • Młynek: Ceado E6P
Odp: Młynek Kazak
« Odpowiedź #716 dnia: 24 Październik 2021, 22:17:36 »
@Słowian
Nie męcz Antonia, który jakoś tego Valeriego chce wesprzeć per procura [emoji38]
Ani w tym złej woli, ani niechęci.
Pomyśl, że już chciałeś ten młyn opchnąć i połknąć stratę.
Nerwy w konserwy i liczmy na to, że Valerii się spisze, a Antonio go zdopinguje ;)

Słowian

  • Gość
Odp: Młynek Kazak
« Odpowiedź #717 dnia: 24 Październik 2021, 23:49:01 »
Sprawa wyjaśniła się bardzo szybko, poniżej moja odpowiedź na maila od Valeriego:

"Młynek odeślę w najbliższym czasie. Ale według mnie, wystarczającą statystykę robi moja żona która przez dwa miesiące używała młynek bez problemu a po naprawie musi się z nim siłować. Gdyby tak działał od początku, nie robił bym zamieszania tylko zwrócił młynek zgodnie z przepisami do 14 dni bez podania przyczyny. Młynek zmienił parametry używania po naprawie ,po dwóch miesiącach i to prawo już mi niestety nie przysługuje."

I odpowiedź:

"wystarczającą statystykę robi moja żona - w takim przypadku nie ma sensu wysyłać. Jeśli szukasz młynka dla swojej żony, nie mam takich. Wszystkie moje Młynki wymagają wysiłku, aby zmienić stopień mielenia.
Chcę, aby wszyscy moi klienci byli zadowoleni z zakupów, ale nie wiem, jak pomóc w tej sytuacji."

Zakończyłem miłym: " dziękuję za odpowiedź"

Konkluzja na koniec.
Wychodzi na to, że wadą młynka była jego lekka regulacja, co później spowodowało przestawianie się nastaw w trakcie mielenia. Kto by wpadł na to żeby zwrócić młynek bo za lekko chodzi i wygodnie się go obsługuje...

W takim razie wszystkich chętnych, zapraszam na Pchli Targ, po prawie nowy, całkowicie sprawny, spełniający normy producenta młynek Tura 3, z małym przebiegiem i bonusem w postaci etui.
« Ostatnia zmiana: 25 Październik 2021, 00:20:33 wysłana przez Słowian »

Offline rapoh

  • Wiadomości: 1019
  • Ekspres: QuickMill Carola
  • Młynek: Ceado E6P
Odp: Młynek Kazak
« Odpowiedź #718 dnia: 25 Październik 2021, 00:13:32 »
Ech, Słowian...

Słowian

  • Gość
Odp: Młynek Kazak
« Odpowiedź #719 dnia: 25 Październik 2021, 00:26:35 »
Ech, Słowian...
Kładę się spać spokojniejszy, że udało się zakończyć kolejną sprawę na tym świecie. Będzie o jedną mniej do zabrania na tamten świat ;)

 


Pokaż nieprzeczytane posty: Nowe / Wszystkie / Odpowiedzi