Autor Wątek: Wybijcie mi z głowy Breville / Sage Oracle i co w zamian?  (Przeczytany 4239 razy)

Offline czmielek

  • Wiadomości: 57
  • Ekspres: Bellezza Francesca Leva, Aeropress, Picopresso, Frenchpress, Clever Dripper
  • Młynek: Niche Ziobro, 1zPresso K-plus
Na początek wypadało by się przywitać co czynię   :bry: :uklony: :poklon:

Od dawna noszą się z zamiarem upgradu mojego automatu Delonghi. Do decyzji przekonało mnie combo młynek ręczny + picopresso (miał być do podróży) dzięki któremu wyciągam lepszą kawę niż z mojego Delonghi . Dodam że nie jestem totalnym początkującym który kolby w ręku nie miał :). Za młodu byłem barmanem i miałem do czynienia z ekspresem kolbowym z dual boilerem i dobrym młynkiem. Przeglądam oferty i na papierze wychodzi mi że w budżecie 7-8k nie dostanę nic lepszego od półautomatu  Breville / Sage Oracle. Od maszyny wymagam:

- Dual Bolier lub system HX
- Wlewka ciepłej wody do herbaty
- Możliwość zaprogramowania porannego rozruchu ekspresu na konkretna godzinę
- solidnego wsparcia pogwarancyjnego

Oczywiście w Breville kusi zintegrowany młynek i 2 boilery i jakby nie było rozsądny stosunek ceny do możliwości. Automatyczny tamping już mniej do mnie przemawia, a i o spieniaczu krążą różne opinie. Martwi natomiast awaryjność i słabe wsparcie pogwarancyjne.

Zwykle robię 4-5 kaw dziennie mleczne okazjonalnie espresso.
 

Offline akrool

  • Wiadomości: 164
  • Ekspres: Bezzerà DUO TOP MN
  • Młynek: Ceado E6P
Odp: Wybijcie mi z głowy Breville / Sage Oracle i co w zamian?
« Odpowiedź #1 dnia: 06 Luty 2022, 19:14:11 »
Przy tych wymaganiach w tym budżecie chyba nie będzie to trwyialne zadanie, ale można próbować.
Młynek np. Eureka Mignon Specialita - ja jej nie lubię bo mocno sypie na boki, ale kolejne sensowne Ceado czy Forenzato mocno drenują budżet bo są dwukrotnie droższe.

Z Ekspresami - dual boiler w tej cenie to chyba faktycznie ciężko bo "najwcześniej" to chyba Rancillo Silvia Pro oraz Ascaso DUO ale to cennikowo ok. 6500.