Do moich potrzeb, czyli slipowania łodzi na dosyć stromym slipie betonowym z łodzią i przyczepą ważącą około 1,5 tony potrzebny mi jest samochód z momentem obrotowym około 300 - 350 Nm, czyli turbodiesel około 2 litrów pojemności, tudzież...?
wszystko się sprowadza do ekologii, która jest 100% bzdurą...:jezyk:
nie licz w ten sposób... masz rację, ale to nie jest wyznacznik jak się jeździ autem.Do moich potrzeb, czyli slipowania łodzi na dosyć stromym slipie betonowym z łodzią i przyczepą ważącą około 1,5 tony potrzebny mi jest samochód z momentem obrotowym około 300 - 350 Nm, czyli turbodiesel około 2 litrów pojemności, tudzież...?
A ten moment to gdzie mierzony ma byc? Bo w specyfikacji podaja zazwyczaj maks. moment na wale silnika. A dla wlasciciela bardziej interesujacy jest moment napedowy na kolach. I tu juz diesle tak ladnie nie wygladaja.
Moc = moment * obroty
Wiec np. jesli dwa samochody maja taka sama moc na kolach (przy danych obrotach) to moment na nich jest taki sam. Diesle maja po prosu nizszy zakres obrotow silnika niz benzyny, w zwiazku z tym inne przelozenie napedu. A przelozenie napedu wplywa na moment na kolach.
Miklas, bzdury gadasz, turbobenzyny teraz pchane są do wielu aut, Mondeo z 1.0 turbo można kupić... BMW też już się wycofuje z wolnossących, 328 to 2.0 turbo, 750 to 4.4 v8 turbo, audi podobnie - rs4 ma mieć v6 turbo, a miało wolnossące v8... i można by tak dalej wymieniać, aczkolwiek temat jest znacznie głębszy i dotyczy też kosztów późniejszego serwisu i tzw ochrony komponentu. a w dieslach dpf, który w jeździe miejskiej jedyne co robi to dobija silnik... na chwilę obecną nie ma większego znaczenia czy kupi się diesla czy benzynę, jeśli mowa o nowych autach - i tak każde auto ma przetrwać gwarancję i zostać zutylizowane, i na tyle jest projektowane.BMW się nie wycofuje tylko niestety już dawno się wycofało.
nie licz w ten sposób... masz rację, ale to nie jest wyznacznik jak się jeździ autem.
nie licz w ten sposób... masz rację, ale to nie jest wyznacznik jak się jeździ autem.
To możesz mi dać przykład auta jednego producenta i modelu, gdzie benzyna z oczekiwanym przeze mnie momentem obrotowym będzie w podobnej cenie co diesel z takim samym?
Ano, na przykładzie F1 to fajnie widać - 2.4 V8, moment w granicach AFAIR 250 Nm. moc maksymalna? 800 KM...nie licz w ten sposób... masz rację, ale to nie jest wyznacznik jak się jeździ autem.
Chialem tylko powiedziec, ze maks. moment (bez podania obr. przy jakich wystepuje) wlasciwie o niczym nie swiadczy...
Juz bardziej moc nalezy porownywac.
@WS5, właśnie mi nie potrzeba szybkiego auta, tylko takiego traktorka, który wyciągnie przyczepę z błota i poleci na autostradzie te 160 dla zapasu. Czy nadal benzyna to dla mnie opcja?
Abstrachując, gdzieś czytałem, że w Niemczech do 2023 bodaj chcą sprzedawać wyłącznie auta elektryczne, a w Polsce ma być dla takich aut pełna infrastruktura. To w zasadzie ucina mój problem ;-)
@WS5, kumpel miał taką terenówkę. Tyle spalała, że liczył spalanie nie na kilometry, tylko na godziny, jak w czołgu. :-D
kumpel miał taką terenówkę. Tyle spalała, że liczył spalanie nie na kilometry, tylko na godziny, jak w czołgu.Dlatego mam LPG, koszty paliwa jak w 2 litrowym dieslu, a na co dzień się przyjemnie jedzie i nagle pierwszeństwa nikt nie wymusza :mrgreen:
Ładny uciąg :ok:2006 styczeń, pewnie jeden z ostatnich przed liftingiem.
Który to rocznik jest? Wyjątkowo duże DMC, wychodzi prawie 600kg ładowności.
Miklas, nie robi się młodsze, ale z drugiej strony... Mając swój doinwestowany egzemplarz, i perspektywę zmiany na auto w nieznanym stanie - jeśli swój się nie rozlatuje - trzeba jednak się zastanowić...
fajny wątek.
Jak kupić topowy ekspres dwubojlerowy + młynek 64 za 1200 zł.
310 KM to mają seryjne egzemplarze Cupry 290
Jak cały elektryk to chyba tylko Nissan Leaf i BMW i3 obecnie jest w polskiej ofercie z oficjalną ceną. Renault ma coś z wynajmem akumulatorów w pakiecie. Mitsubishi chyba w PL nie sprzedaje i-MIEV. Peugeot i Citroen też nic. Brak infrastruktury.Powinien sie niedługo pojawic Hyundai Ioniq i KIA Soul ev. Bylem na konferencji częściowo poruszające temat elektryków i mogę Ci @Goranie coś tam podesłać jak chcesz przejrzeć. A perspektywa przyszła to wodorowe zasilanie tylko tu już zupełnie infrastruktury brak w PL.
Czy do ładowania elektrycznych samochodów trzeba mieć odpowiednią stację czy wystarczy zwykłe gniazdko ?Szybkie ładowanie to grube kable, duży przydział mocy. Im cieńszy kabel tym proces dłuższy. Nocka nie starczy.
Zawsze mi się te tysiączki podobały. Ładniutka.