forum.wszystkookawie.pl

Pogawędki przy kawie => Hobby, zainteresowania => Wątek zaczęty przez: M w 24 Styczeń 2017, 11:48:34

Tytuł: Motoryzacja
Wiadomość wysłana przez: M w 24 Styczeń 2017, 11:48:34
Off-Topic:
Sporo ciągam na haku i się nie do końca zgodzę. Prawdopodobnie porównujesz turbo diesla do wolnossącej benzyny. Turbo vs turbo różnica będzie ledwo zauważalna.
Lekko odwracając punkt widzenia, do benzyny zakładam gaz i koszty jazdy 3,5l benzyną robią się takie jak 2,0l turbo dieslem, a możliwości pociągowe znacznie większe. Do tego koszty serwisu sporo mniejsze :)
Tytuł: Odp: Odp: Artykuły, ciekawostki nt. kawy
Wiadomość wysłana przez: Miklas w 24 Styczeń 2017, 12:06:29
Moglibyśmy tak jeszcze długo o samochodach, ale to pewnie jałowa dyskusja i pewnie nikt by nie przekonał tej drugiej strony, choć każda ma dużo racji ;).
Tytuł: Odp: Odp: Artykuły, ciekawostki nt. kawy
Wiadomość wysłana przez: M w 24 Styczeń 2017, 12:08:46
Idziemy do osobnego tematu? :)
Tytuł: Odp: Odp: Artykuły, ciekawostki nt. kawy
Wiadomość wysłana przez: Miklas w 24 Styczeń 2017, 12:45:08
Ok, jak bardzo chcesz podyskutować, to nie ma sprawy, wydziel temat :)

Heh, dobra, porównałem sobie. Marka i model przypadkowe i chyba dość popularne. Rzeczywiście moment b. podobny.

http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/porownanie/volkswagen/passat/b8/limousine/silnik-benzynowy-2.0-tsi-bluemotion-technology-220km-od-2014/?vs=volkswagen%2Fpassat%2Fb8%2Flimousine%2Fsilnik-diesla-2.0-tdi-150km-2014-2015&c1=undefined&c2=12760 (http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/porownanie/volkswagen/passat/b8/limousine/silnik-benzynowy-2.0-tsi-bluemotion-technology-220km-od-2014/?vs=volkswagen%2Fpassat%2Fb8%2Flimousine%2Fsilnik-diesla-2.0-tdi-150km-2014-2015&c1=undefined&c2=12760)

Tylko wg strony poniżej, najtańsza wersja TDI "trendline", cokolwiek to oznacza, chyba ekonomiczna kosztuje 110 tyś, a TSI w takiej wersji nie ma, jest tylko w najwyższej po 150 tys a i tak w tej wersji TDI jest po 131 tyś.

https://www2.volkswagen.pl/kampanie/sellout/polo/?_ga=1.180881122.432439715.1485257895 (https://www2.volkswagen.pl/kampanie/sellout/polo/?_ga=1.180881122.432439715.1485257895)

Generalnie silniki turbodoładowane benzynowe to już wyższa klasa, a turbodoładowane diesle są dostępne nawet w ekonomicznej więc cenowo na pewno bardziej dostępne.
Tytuł: Odp: Odp: Artykuły, ciekawostki nt. kawy
Wiadomość wysłana przez: siewcu w 24 Styczeń 2017, 13:08:40
Miklas, bzdury gadasz, turbobenzyny teraz pchane są do wielu aut, Mondeo z 1.0 turbo można kupić... BMW też już się wycofuje z wolnossących, 328 to 2.0 turbo, 750 to 4.4 v8 turbo, audi podobnie - rs4 ma mieć v6 turbo, a miało wolnossące v8... i można by tak dalej wymieniać, aczkolwiek temat jest znacznie głębszy i dotyczy też kosztów późniejszego serwisu i tzw ochrony komponentu. a w dieslach dpf, który w jeździe miejskiej jedyne co robi to dobija silnik... na chwilę obecną nie ma większego znaczenia czy kupi się diesla czy benzynę, jeśli mowa o nowych autach - i tak każde auto ma przetrwać gwarancję i zostać zutylizowane, i na tyle jest projektowane.
Tytuł: Odp: Odp: Artykuły, ciekawostki nt. kawy
Wiadomość wysłana przez: Miklas w 24 Styczeń 2017, 13:18:58
Ja rozpatruję tylko konkretny przypadek. Do moich potrzeb, czyli slipowania łodzi na dosyć stromym slipie betonowym z łodzią i przyczepą ważącą około 1,5 tony potrzebny mi jest samochód z momentem obrotowym około 300 - 350 Nm, czyli turbodiesel około 2 litrów pojemności, tudzież...? no właśnie co? Ja sprawdziłem sobie pierwszy przykład z brzegu. Maciek napisał, że porównałem turbodiesla do wolnossącej benzyny. Więc porównałem sobie TD do TB, wziąłem VW bo to popularne auta, ale może tylko Vw ma taką różnicę w cenie, może się mylę. To możesz mi dać przykład auta jednego producenta i modelu, gdzie benzyna z oczekiwanym przeze mnie momentem obrotowym będzie w podobnej cenie co diesel z takim samym? Nie mówię, że jestem nieomylny.
Tytuł: Odp: Odp: Artykuły, ciekawostki nt. kawy
Wiadomość wysłana przez: siewcu w 24 Styczeń 2017, 13:29:03
nie o to chodziło, raczej o to, że napisałeś, że TB to wyższa klasa a diesle to klasa ekonomiczna - tak nie jest i nie będzie, wszystko się sprowadza do ekologii, która jest 100% bzdurą...
Tytuł: Odp: Odp: Artykuły, ciekawostki nt. kawy
Wiadomość wysłana przez: WS5 w 24 Styczeń 2017, 13:33:58
Do moich potrzeb, czyli slipowania łodzi na dosyć stromym slipie betonowym z łodzią i przyczepą ważącą około 1,5 tony potrzebny mi jest samochód z momentem obrotowym około 300 - 350 Nm, czyli turbodiesel około 2 litrów pojemności, tudzież...?

A ten moment to gdzie mierzony ma byc? Bo w specyfikacji podaja zazwyczaj maks. moment na wale silnika. A dla wlasciciela bardziej interesujacy jest moment napedowy na kolach. I tu juz diesle tak ladnie nie wygladaja.

Moc = moment * obroty

Wiec np. jesli dwa samochody maja taka sama moc na kolach (przy danych obrotach) to moment na nich  jest taki sam. Diesle maja po prosu nizszy zakres obrotow silnika niz benzyny, w zwiazku z tym inne przelozenie napedu. A przelozenie napedu wplywa na moment na kolach.

Tytuł: Odp: Motoryzacja
Wiadomość wysłana przez: M w 24 Styczeń 2017, 13:46:43
Absolutnie nie myślałem o nowych samochodach, bo:
wszystko się sprowadza do ekologii, która jest 100% bzdurą...
:jezyk:

Aktualnie jeżdżę 16 letnim pathfinderem, 3,5l 220KM 363Nm, jak mi brakuje momentu to zapinam reduktor ;)
Pali 18-22l lpg w zależności od trasy, z dodatkowymi 2t na haku.
W analogicznej sytuacji 2,5l TD pali 14-15 ropy, 2,0 TD z 1t na haku jakieś 11-12
Różnica spora, jak czasami trzeba zrobić 1000 kilometrów jednego dnia, a i komfort podróżowania większy :)
Tytuł: Odp: Motoryzacja
Wiadomość wysłana przez: siewcu w 24 Styczeń 2017, 15:24:48
Do moich potrzeb, czyli slipowania łodzi na dosyć stromym slipie betonowym z łodzią i przyczepą ważącą około 1,5 tony potrzebny mi jest samochód z momentem obrotowym około 300 - 350 Nm, czyli turbodiesel około 2 litrów pojemności, tudzież...?

A ten moment to gdzie mierzony ma byc? Bo w specyfikacji podaja zazwyczaj maks. moment na wale silnika. A dla wlasciciela bardziej interesujacy jest moment napedowy na kolach. I tu juz diesle tak ladnie nie wygladaja.

Moc = moment * obroty

Wiec np. jesli dwa samochody maja taka sama moc na kolach (przy danych obrotach) to moment na nich  jest taki sam. Diesle maja po prosu nizszy zakres obrotow silnika niz benzyny, w zwiazku z tym inne przelozenie napedu. A przelozenie napedu wplywa na moment na kolach.


nie licz w ten sposób... masz rację, ale to nie jest wyznacznik jak się jeździ autem.
Tytuł: Odp: Motoryzacja
Wiadomość wysłana przez: PiotrekBM w 24 Styczeń 2017, 15:45:35
Miklas, bzdury gadasz, turbobenzyny teraz pchane są do wielu aut, Mondeo z 1.0 turbo można kupić... BMW też już się wycofuje z wolnossących, 328 to 2.0 turbo, 750 to 4.4 v8 turbo, audi podobnie - rs4 ma mieć v6 turbo, a miało wolnossące v8... i można by tak dalej wymieniać, aczkolwiek temat jest znacznie głębszy i dotyczy też kosztów późniejszego serwisu i tzw ochrony komponentu. a w dieslach dpf, który w jeździe miejskiej jedyne co robi to dobija silnik... na chwilę obecną nie ma większego znaczenia czy kupi się diesla czy benzynę, jeśli mowa o nowych autach - i tak każde auto ma przetrwać gwarancję i zostać zutylizowane, i na tyle jest projektowane.
BMW się nie wycofuje tylko niestety już dawno się wycofało.
Ostatnie wolnossące silniki benzynowe  3,0 r6 wycofane były wraz z liftingiem poprzedniej już ( f10) serii 5, emki tez same doładowane :(
Nielubiane przeze mnie audi ma jeszcze w ofercie 1 silnik wolnossący ( 5,2 v10 w R8)
Tytuł: Odp: Motoryzacja
Wiadomość wysłana przez: M w 24 Styczeń 2017, 15:51:28
nie licz w ten sposób... masz rację, ale to nie jest wyznacznik jak się jeździ autem.

Jak się jeździ po asfalcie to nie ale jak trzeba wyciągnąć przyczepę z jeziora, bagna albo inne auto z rowu to właśnie moment na kołach, czyli przełożenia mają największe znaczenie. Zaraz potem przyczepność "ciągnika" do podłoża
Tytuł: Odp: Motoryzacja
Wiadomość wysłana przez: siewcu w 24 Styczeń 2017, 16:41:55
Maciek tak, ale też nie do końca - lekkie auto z dużym momentem na kołach z ciężką przyczepą poradzi sobie gorzej, niż cięższe z mniejszym momentem. Do tego dochodzi kwestia przyczepności opon do podłoża, ciśnienie w oponach itd itp... Nie jest to niestety taki prosty temat jak by się wydawało, bo z drugiej strony za duży moment będzie przeszkodą, a nie ułatwieniem. Mi(i nie tylko) w normalnej jeździe łatwiej i przyjemniej jeździło się dieslem z automatem, nawet mułowatym, niż nawet dużą benzyną. Ale np na autostradzie wyglądało to już inaczej, a do całkiem szybkiej jazdy diesel się nie do końca nadaje. Temat wyboru auta to strasznie ciężka sprawa, i rzadko kiedy uda się znaleźć auto idealne - w swojej krótkiej karierze kierowcy jeździłem wieloma różnymi autami(od miejskich przez sportowe po terenowe), i gdybym teraz miał wybrać auto dla siebie - miałbym strasznie duży problem. Nawet pomijając budżet...
Tytuł: Odp: Motoryzacja
Wiadomość wysłana przez: Miklas w 24 Styczeń 2017, 17:08:08
Ja tam nie wiem, ale podczas gdy ja 1.8 TD wyciągam sobie przyczepę jak chcę, to mój ojciec już jedno sprzęgło zmienił w benzynie 2.0 (nowa benzyna vs leciwy diesel). Podobnie przy wyjeździe z Chorwackich plaż po szutrowej drodze. Ja wyjeżdżam sobie na lajcie, a benzyniaki palą sprzęgła.

Co do porównań, to chyba jedynie porównanie tego samego modelu z różnymi silnikami ma sens. Wiadomo, że używane można kupić rok czy dwa starsze o dwa razy takim silniku.

Marek.
Tytuł: Odp: Motoryzacja
Wiadomość wysłana przez: WS5 w 24 Styczeń 2017, 17:46:06
nie licz w ten sposób... masz rację, ale to nie jest wyznacznik jak się jeździ autem.

Chialem tylko powiedziec, ze maks. moment (bez podania obr. przy jakich wystepuje) wlasciwie o niczym nie swiadczy...
Juz bardziej moc nalezy porownywac.

A na ten "wyznacznik/wrazenia z jazdy" bardziej ma wplyw charakterystyka silnika w szerokim zakresie (elastycznosc)

To możesz mi dać przykład auta jednego producenta i modelu, gdzie benzyna z oczekiwanym przeze mnie momentem obrotowym będzie w podobnej cenie co diesel z takim samym?

Tylko taka benzyna bedzie miala znacznie wieksza moc maksymalna (i tym samym znacznie lepsze osiagi), co sie niestety zazwyczaj przeklada na cene...

np.
https: // pl.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo_159

benzyna
1.9 JTS    160KM przy 6500 obr/min   190 Nm przy 4500 obr/min  9,7s od 0-100km/h     predk.maks. 212km/h

diesel
( 1.9 JTDM 120    120 KM przy 4000 obr/min    280 Nm przy 2000 obr/min 11s od 0-100km/h     predk.maks. 191km/h )
1.9 JTDM 150    150 KM przy 4000 obr/min     320 Nm przy 2000 obr/min 9.4s od 0-100km/h     predk.maks. 210km/h

czyli moc diesla 6% mniesza, moment az 70% wiekszy, a osiagi praktycznie takie same

porownujac moment maks. 1.9 JTDM 150  pozostaje nam tylko topowa wersja benzynowa (z takim samym momentem)
3.2 JTS    260KM / 6300    322 Nm / 4500, ktora ma juz 7s od 0-100km/h     predk.maks. 244km/h





Tytuł: Odp: Motoryzacja
Wiadomość wysłana przez: siewcu w 24 Styczeń 2017, 18:06:30
nie licz w ten sposób... masz rację, ale to nie jest wyznacznik jak się jeździ autem.

Chialem tylko powiedziec, ze maks. moment (bez podania obr. przy jakich wystepuje) wlasciwie o niczym nie swiadczy...
Juz bardziej moc nalezy porownywac.
Ano, na przykładzie F1 to fajnie widać - 2.4 V8, moment w granicach AFAIR 250 Nm. moc maksymalna? 800 KM...
Tytuł: Odp: Motoryzacja
Wiadomość wysłana przez: Miklas w 24 Styczeń 2017, 19:03:57
@WS5, właśnie mi nie potrzeba szybkiego auta, tylko takiego traktorka, który wyciągnie przyczepę z błota i poleci na autostradzie te 160 dla zapasu. Czy nadal benzyna to dla mnie opcja?

Abstrachując, gdzieś czytałem, że w Niemczech do 2023 bodaj chcą sprzedawać wyłącznie auta elektryczne, a w Polsce ma być dla takich aut pełna infrastruktura. To w zasadzie ucina mój problem ;-)

Marek.
Tytuł: Odp: Motoryzacja
Wiadomość wysłana przez: WS5 w 24 Styczeń 2017, 19:22:04
@WS5, właśnie mi nie potrzeba szybkiego auta, tylko takiego traktorka, który wyciągnie przyczepę z błota i poleci na autostradzie te 160 dla zapasu. Czy nadal benzyna to dla mnie opcja?

Abstrachując, gdzieś czytałem, że w Niemczech do 2023 bodaj chcą sprzedawać wyłącznie auta elektryczne, a w Polsce ma być dla takich aut pełna infrastruktura. To w zasadzie ucina mój problem ;-)

Ja nie sugeruje benzyny, tylko stwierdzam, ze wymaganie typu moment jakis tam jest troche nie na miejscu... To, czy benzyna cz diesel to bardziej od typu uzytkowania zalezy... przy dluzszych przebiegach i jezdzie przepisowej ;) diesel raczej wyjdzie taniej. Jesli  z przyczepka potrzebujesz ~100km podjechac kilka(nascie) razy w roku, to pewnie prawdziwa benzynowa terenowka z reduktorem bedzie najlepsza ;)

BTW sam mam diesla, JTDM

a z tymi elektrykami... to ciekawie bedzie ;) np. gdyby u nas obecnie przejsc na 100% elektrycznych, to siec energrtyczna pada ;)

Tytuł: Odp: Motoryzacja
Wiadomość wysłana przez: siewcu w 24 Styczeń 2017, 19:26:37
Miklas, tak prawdę mówiąc to te Twoje założenia się wykluczają trochę... Bo traktorek, który będzie skuteczny w wyciąganiu przyczepy z błota niekoniecznie będzie przyjemny w jeździe z prędkościami w okolicach 160 km/h - masa i aerodynamika zmieniają tu sporo niestety, wszystko in minus w sumie. Pytanie jeszcze jaki masz budżet, bo teraz to od tego wszystko zależy - i nie ma co patrzeć czy diesel czy benzyna, obie opcje powinny sobie poradzić.
Tytuł: Odp: Motoryzacja
Wiadomość wysłana przez: Miklas w 24 Styczeń 2017, 19:39:34
@ Siewcu, Nie szukam auta, bo już takie mam. Rozumiem, że teoretyzujemy, budżet jak najniższy.

@WS5, kumpel miał taką terenówkę. Tyle spalała, że liczył spalanie nie na kilometry, tylko na godziny, jak w czołgu. :-D

Marek.
Tytuł: Odp: Motoryzacja
Wiadomość wysłana przez: Fux w 24 Styczeń 2017, 20:39:33
 :evil:
fajny wątek.
Jak kupić topowy ekspres dwubojlerowy + młynek 64 za 1200 zł.
 :mrgreen:
Tytuł: Odp: Motoryzacja
Wiadomość wysłana przez: WS5 w 24 Styczeń 2017, 20:47:08
@WS5, kumpel miał taką terenówkę. Tyle spalała, że liczył spalanie nie na kilometry, tylko na godziny, jak w czołgu. :-D

dlatego naisalem, ze jak jezdzisz kilka razy ~100km... i problemem jest glownie wyciagniecie przyczepki z lodzia po blocie itp...
do dluzszej jazdy sie to nie nadaje
mam motocykl hard enduro, w ktorym zuzycie paliwa rowniez nalezy liczyc w l/motogodzine, za to szosowy pomimo 185KM jest calkiem oszczedny, BTW ma tylko 117Nm ;)


Tytuł: Odp: Motoryzacja
Wiadomość wysłana przez: M w 24 Styczeń 2017, 21:45:27
kumpel miał taką terenówkę. Tyle spalała, że liczył spalanie nie na kilometry, tylko na godziny, jak w czołgu.
Dlatego mam LPG, koszty paliwa jak w 2 litrowym dieslu, a na co dzień się przyjemnie jedzie i nagle pierwszeństwa nikt nie wymusza :mrgreen:
Na autostradzie przy 140 mam jakieś 2200 rpm, w środku jest dość cicho.

No i automat - bardzo się przydaje przy manewrach z przyczepą, bez też rewelacyjnie się jeździ. Dla mnie nie ma już powrotu do manuala, chyba że w jakiejś typowo sportowej zabawce.
Tytuł: Odp: Motoryzacja
Wiadomość wysłana przez: Miklas w 24 Styczeń 2017, 23:16:07
Raz miałem przyjemność z automatem. Oczywiście zaliczyłem kierownicę czołem :-D. Ale generalnie to bardzo fajny wynalazek.

Wracając do auta, które jak na moje potrzeby jest idealne i bardzo dobrze mi się nim jeździ zarówno z przyczepą jak i w trasę wakacyjną po autostradach, to ford Focus 1.8 TDCI. Gdyby nie to, że się po prostu starzeje i coraz więcej trzeba inwestować, a to w dwa komplety opon, a to w akumulator, a to amortyzatory itp itd to jeździł bym nim dalej, ale chyba trzeba będzie się w tym roku pożegnać. Chyba kupię takiego tylko nowego, albo nowszego i bardzo lubię tego diesla, chyba w nowym też będzie.

Marek.

Tytuł: Odp: Motoryzacja
Wiadomość wysłana przez: M w 24 Styczeń 2017, 23:39:35
Focus to przypadkiem nie ma w papierach 1200kg na przyczepę? :jezyk:
Tytuł: Odp: Motoryzacja
Wiadomość wysłana przez: siewcu w 24 Styczeń 2017, 23:51:46
Miklas zastanów się jeszcze nad 1.6... Z drugiej strony, jak tyle zainwestowałeś, to się zastanów czy nie będzie lepiej jeszcze pojeździć - jak kupisz używkę, to i tak trzeba będzie zainwestować...
Tytuł: Odp: Motoryzacja
Wiadomość wysłana przez: Miklas w 25 Styczeń 2017, 09:33:07
Jeszcze nie zainwestowałem, tak sobie tylko wróżę, na dzień dzisiejszy mam do kupienia dwa komplety opon. Ale auto młodsze się nie robi ;-).

Maciek, aż sprawdziłem w dowodzie, z hamulcem 1500, bez hamulca 710.

(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170125/2847c02de7f2ba45e43ec7d7576bb985.jpg)

Marek.
Tytuł: Odp: Motoryzacja
Wiadomość wysłana przez: M w 25 Styczeń 2017, 10:24:55
Ładny uciąg :ok:
Który to rocznik jest? Wyjątkowo duże DMC, wychodzi prawie 600kg ładowności.
Tytuł: Odp: Motoryzacja
Wiadomość wysłana przez: siewcu w 25 Styczeń 2017, 12:58:14
Miklas, nie robi się młodsze, ale z drugiej strony... Mając swój doinwestowany egzemplarz, i perspektywę zmiany na auto w nieznanym stanie - jeśli swój się nie rozlatuje - trzeba jednak się zastanowić... Niestety sporo jest aut w "idealnym" stanie na rynku, gdzie się chwilę później okazuje, że masz np układ wtryskowy do wymiany na wstępie. A wiesz pewnie, że to bardzo droga zabawa...
Tytuł: Odp: Motoryzacja
Wiadomość wysłana przez: Miklas w 25 Styczeń 2017, 13:30:56
Ładny uciąg :ok:
Który to rocznik jest? Wyjątkowo duże DMC, wychodzi prawie 600kg ładowności.
2006 styczeń, pewnie jeden z ostatnich przed liftingiem.

Miklas, nie robi się młodsze, ale z drugiej strony... Mając swój doinwestowany egzemplarz, i perspektywę zmiany na auto w nieznanym stanie - jeśli swój się nie rozlatuje - trzeba jednak się zastanowić...

Na razie jeździ i nie zmieniam, ale mam gdzieś z tyłu głowy, że to już 11 letnie auto. Poza tym, bardzo to auto lubię i gdyby bliżej nie sprecyzowane obawy o jakieś przyszłe naprawy to mógłbym nim jeździć do jego śmierci :)
Tytuł: Odp: Motoryzacja
Wiadomość wysłana przez: ranGo w 25 Styczeń 2017, 13:36:45
Fajnie się jeździ z przyczepą bo to taka spokojna jazda bez wielkiego pośpiechu ale co mi z tego jak nie posiadam ani przyczepę z jachtem ani haka nie mam że by cokolwiek podczepić. Dla ciężkiej przyczepy wybrałbym diesla a dla lekkiej i długich tras, benzynowy silnik. Na "szczęście" nie muszę się kierować hakiem przy wyborze samochodu. Ostatnio więcej uwagi kierowałem marce do której byłem, i nadał jestem, bardzo obojętny ale ten jeden model mnie bardzo zauroczył. I do tego tylko w białym malowaniu. Seat Leon Cupra R310, fabrycznie stuningowany przez szwajcarską firmę ABT i niesamowita  pozycja  za kierownicą i brzmienie które jest całkiem spokojne i niezauważalne a samochód zaczyna wydawać "prawdziwe" dźwięki dopiero przy sportowym stylu jazdy. Zawieszenie wygodne do codziennej jazdy po mieście, jakieś Launch Control jak w Nissanie  GTR a osiągi ograniczone tylko przez właściciela bo w dwulitrowym silniku fabryka dała 265KM, ABT podniósł na 310KM a potem jeszcze można poddać samochód kuracji dalszego podnoszenia mocy / Stage 3; Stage 4/. Szukałem samochód z limitowanej serii bo firma ABT najpierw wypuściła serie 200 czarnych a potem i 200 z serii Snow White Edition ale trudno znaleźć cokolwiek co ma jakąś prawdziwą historię. Co ciekawe, przy zakupie samochodu, w cenie było szkolenie na Nurburgringu.

(http://www.automotorblog.com/wp-content/uploads/2010/09/Seat-Leon-Cupra-R310-White-Edition-2.jpg)

Samochód jakiego bym teraz potrzebował, to samochód elektryczny do jazdy po mieście. Miesięcznie przejeżdżam 250 km, więc nie wiele i dwa doładowania miesięcznie na taki zasięg by było wystarczająco. Jeżeli ktoś ma lub ma jakieś większe doświadczenie z elektrycznym lub hybrydą, to niech da znać.
Tytuł: Odp: Motoryzacja
Wiadomość wysłana przez: krystians w 25 Styczeń 2017, 13:42:35
ja jeździłem priusem hybrydowym mk2, po mieście spalał niecałe 5 litrów, w lecie z włączoną klimą. Jeździłem też infinity q50s on pali po mieście połowę więcej, ale frajda z jazdy jest nieporównywalnie większa.
Tytuł: Odp: Motoryzacja
Wiadomość wysłana przez: DrUsagi w 25 Styczeń 2017, 13:56:22
Jak cały elektryk to chyba tylko Nissan Leaf i BMW i3 obecnie jest w polskiej ofercie z oficjalną ceną. Renault ma coś z wynajmem akumulatorów w pakiecie. Mitsubishi chyba w PL nie sprzedaje i-MIEV. Peugeot i Citroen też nic. Brak infrastruktury.
Tytuł: Odp: Motoryzacja
Wiadomość wysłana przez: siewcu w 25 Styczeń 2017, 14:33:30
Goran, ten seat to bzdura. 310 KM to mają seryjne egzemplarze Cupry 290, a ABT potrafi jedynie oszukiwać klientów :) Wiele aut po ich "tuningu" było w Polsce na hamowniach mierzonych i każde miało duże niedobory względem deklarowanej mocy...
Tytuł: Odp: Motoryzacja
Wiadomość wysłana przez: Tasak69 w 25 Styczeń 2017, 16:08:43
fajny wątek.
Jak kupić topowy ekspres dwubojlerowy + młynek 64 za 1200 zł.

Wracając nieco do rozterek Miklasa mogę podpowiedzieć taki 'ekspres z młynkiem' jakim się moja żonka buja:
Jeep KJ - 2.8 CRD (rok 2006)

Ma hak, pali w trasie 10l ropy przy równej, spokojnej jeździe (po naszej wiosce ok. 12-13l), autostradami żona jeździ 140+, w lekkim terenie spokojnie sobie radzi (dobry reduktor, 4x4 w starym stylu), moment pozwala spokojnie ciągnąć coś większego na haczyku.

Naprawdę się przyjemnie 'roczarowałem' - małżonka kupowała bo jej się akurat taki spodobał (i żeby nie było kupiła je też od baby która była w nim zakochana).
Byłem pewien, że po kilku m-cach będziemy to zmieniać a tu miłość chyba po grób... ;)

Dodam tylko, że te '1200' w tym wypadku to wyszło jakieś 30klz (łącznie z kosztami doprowadzenia auta po zakupie do stanu tip-top).
Tytuł: Odp: Motoryzacja
Wiadomość wysłana przez: ranGo w 25 Styczeń 2017, 17:08:24
310 KM to mają seryjne egzemplarze Cupry 290

Cupra 290 ma seryjnie 286KM ale te nowe Seaty są jeszcze bardziej podobne do samochodów z koncernu VW i przechodzę obojętnie obok takiego samochodu. Co do 310R, w tym czasie seryjnie było 265KM a przed sprzedażą samochody trafiały do ABT na dalszy tunning. Nie chodzi tu o parę koni bo jeżeli ktoś jest zapaleńcem to nie jest trudno zrobić dalszy krok i podnieść moc na 420 KM i moment ponad 500 Nm. Można i od PanAmery system hamulcowy przełożyć bo jak to w VW, wszystko pasuję. Chodzi jednak o zabawę i fun jeżdżąc takim prawie sportowym samochodem / nie na daremno nazywają go Porche dla tych co ich nie stać / i możliwość użytkowania go w ruchu miejskim.

Czy do ładowania elektrycznych samochodów trzeba mieć odpowiednią stację czy wystarczy zwykłe gniazdko ?

Jeep-ami jeździłem jakiś 20 lat temu. W Wranglerze z benzynowym silnikiem, na autostradzie dosłownie było wydać ruch wskazówki paliwa ;) 
Tytuł: Odp: Motoryzacja
Wiadomość wysłana przez: DrUsagi w 25 Styczeń 2017, 18:28:10
Elektryki ładuje się albo z gniazdka - długo,  albo dedykowaną ładowarka na 3 fazy - szybko.
Tytuł: Odp: Motoryzacja
Wiadomość wysłana przez: nicityle w 14 Luty 2017, 18:27:36
Ale ustawodawca nam dogadza...  Ogromne cła i ogromne ubezpieczenia,  choć to nie wina ustawodawcy,  tylko ubezpieczalni.

Tapatalk.

Tytuł: Odp: Motoryzacja
Wiadomość wysłana przez: Tedi w 29 Maj 2017, 18:26:47
Kiedyś dość sporo jeździłem z przyczepą na haku. Często była ona cięższa niż samochód. Mimo, że miała hamulec najazdowy uważać trzeba było sporo.
Najgorsza była jazda z górki. Nie raz to ona samochodem kierowała.
Dość odległe były to czasy, ale najlepiej mi się ciągnęło Oplem Omegą 2,5 V6 benzyna. Spora masa, dobry mocny silnik, skrzynia manualna, napęd klasyczny.
W moim odczuciu było to idealne auto do ciągnięcia ciężkiej przyczepy.  :)
Tytuł: Odp: Motoryzacja
Wiadomość wysłana przez: maxvondemon w 29 Maj 2017, 22:06:36
Jak cały elektryk to chyba tylko Nissan Leaf i BMW i3 obecnie jest w polskiej ofercie z oficjalną ceną. Renault ma coś z wynajmem akumulatorów w pakiecie. Mitsubishi chyba w PL nie sprzedaje i-MIEV. Peugeot i Citroen też nic. Brak infrastruktury.
Powinien sie niedługo pojawic Hyundai Ioniq i KIA Soul ev. Bylem na konferencji częściowo poruszające temat elektryków i mogę Ci @Goranie coś tam podesłać jak chcesz przejrzeć. A perspektywa przyszła to wodorowe zasilanie tylko tu już zupełnie infrastruktury brak w PL.
Tytuł: Odp: Motoryzacja
Wiadomość wysłana przez: Fux w 30 Maj 2017, 07:19:25
Czy do ładowania elektrycznych samochodów trzeba mieć odpowiednią stację czy wystarczy zwykłe gniazdko ?
Szybkie ładowanie to grube kable, duży przydział mocy. Im cieńszy kabel tym proces dłuższy. Nocka nie starczy.

http://www.spidersweb.pl/2017/03/samochody-elektryczne-ladowanie.html (http://www.spidersweb.pl/2017/03/samochody-elektryczne-ladowanie.html)
Tytuł: Odp: Motoryzacja
Wiadomość wysłana przez: mlopus w 30 Maj 2017, 08:26:58
Oglądałem teraz Tesle i z gniazda trójfazowego czas ładowania wynosi 6-8h a ich dedykowanym chargerem 30 min, co więcej w Łodzi ma być w tym roku taka stacja i jeśli ktoś jest klientem z polecenia (innego kupującego lub dealera tesli) to ma ładowania free tylko nie zapytałem przez jaki okres czasu.
Tytuł: Odp: Motoryzacja
Wiadomość wysłana przez: ranGo w 16 Październik 2017, 11:54:22
Ze względu na to że za parę lat mają być produkowane już tylko elektryczne samochody / wiadomości z Francji / to na elektryka jeszcze przyjdzie czas a na razie kupiłem fajna kosiarkę która bardzo ładnie mruczy. Ktoś był na łódzkim torze ?
Tytuł: Odp: Motoryzacja
Wiadomość wysłana przez: Miklas w 16 Październik 2017, 13:34:39
Widziałem na instagramie, fajnie wygląda. Jakieś KJS'y w planie?
Tytuł: Odp: Motoryzacja
Wiadomość wysłana przez: ranGo w 16 Październik 2017, 14:10:47
Kiedyś z naszą "pięćsetką" jeździliśmy na rajdy z itinererem i było mega zabawne. Natomiast, większość członków klubu była zainteresowana tylko pokazaniem swojego samochodu w celu reklamy, jako samochód do ślubu. Mnie takie pozowanie nie bawiło, i tak by się najwyżej dwie druhny zmieściły w tak małym samochodzie. Jako że jestem wielkim fanem pana Abartha a silnik w przyzwoitym stanie do starej 500 prawie nie do osiągnięcia, to decyzja zapadła na nowoczesną pięćsetkę.
Obniżone zawieszenie już założone, tarcze nawiercone, sportowe tłoczki i klocki Brembo, układ wydechowy Record Monza. Samochód brzmi jak rasowa V8. Chciał bym jeszcze na torze / w bezpiecznym miejscu / sprawdzić ile da się wyciągnąć z niego a później można i o KJS myśleć.
Tytuł: Odp: Motoryzacja
Wiadomość wysłana przez: mlopus w 16 Październik 2017, 14:24:47
Goran każda i nawet kosiarka powinna mieć tu jakieś swoje zdjęcie ;-)
Ale silnik od kosiarki to raczej moja Balbina ma ;-) 
Tytuł: Odp: Motoryzacja
Wiadomość wysłana przez: siewcu w 16 Październik 2017, 14:55:09
Co chcesz konkretnie wiedzieć? Popytam kolegi, bo jeździł tam.
Tytuł: Odp: Motoryzacja
Wiadomość wysłana przez: krystians w 16 Październik 2017, 15:04:11
pamiętam te Skody z dzieciństwa. Kilka takich w okolicy parkowało.

Tą kosiarkę widziałem na żywo. Bardzo ładna, sprytna maszyna, na pewno daje dużo frajdy na drodze, nie mówiąc już o torze.
Tytuł: Odp: Motoryzacja
Wiadomość wysłana przez: Jeżyk w 16 Październik 2017, 16:09:48
Zawsze mi się te tysiączki podobały. Ładniutka.
Tytuł: Odp: Motoryzacja
Wiadomość wysłana przez: mlopus w 16 Październik 2017, 16:33:01
Zawsze mi się te tysiączki podobały. Ładniutka.

Niestety to końcówka produkcji modelu więc już ma trochę ze skody 100 ;-) 
Tytuł: Odp: Motoryzacja
Wiadomość wysłana przez: Jeżyk w 16 Październik 2017, 16:46:20
Pamiętam jak mój znajomy kupił prawie całą tysiączkę za grosze w sklepie z częściami. Nikt tego nie chciał i goście chcieli się tego pozbyć. Nie pamiętam kwoty, ale coś mi się obiło o uszy, że kupił to w cenie motocykla WS którejś tam.
Tytuł: Odp: Motoryzacja
Wiadomość wysłana przez: mlopus w 16 Październik 2017, 17:25:23
Teraz to się zmienia ale w życiu rynkowym każdego modelu samochodu jest taki moment, ze można go kupić za grosze lub wręcz dostać darmo, po jakimś czasie staje się z parchatka klasykiem ;-) Warszawa, maluch, golf I sporo zależy od tego na ile dany model był masowy oraz czy ma duszę a więc i grono zwolenników ;-) 
Tytuł: Odp: Motoryzacja
Wiadomość wysłana przez: ranGo w 16 Październik 2017, 17:33:31
@mlopus , a widziałeś może mojego żółtego kanarka na ulicach Pabianic bo on się tam zadomowił na starość, u gościa który oprócz niego ma w stajni ponad 10 włoskich samochodów.
Tytuł: Odp: Motoryzacja
Wiadomość wysłana przez: mlopus w 16 Październik 2017, 17:42:20
No nie widziałem i ogólnie to nie widać tej stajni na ulicach a mieszkam tu już dobre 16 lat ;-)