Autor Wątek: Mam problemy z mlekiem do latte art. Pomocy?  (Przeczytany 329 razy)

Offline Oxiq

  • Wiadomości: 4
Mam problemy z mlekiem do latte art. Pomocy?
« dnia: 17 Marzec 2024, 13:10:42 »
Jestem początkującą osobą w temacie kawy, ale od zawsze marzyło mi się by robić latte art. Nie mam zbyt wiele narzędzi do tego i staram się stopniowo zwiększać swój asortyment. Stąd nie posiadam spieniacza do kawy.

Za pomocą prasy francuskiej, lub takiego małego spieniacza co można go mieć w ręce, mleko udało mi się dobrze jak na razie spienić kilka razy. Głównie dlatego, bo nie wiem jak powinno wyglądać dobre mleko do latte art, więc nie wiem co staram się uzyskać.

Do tego mam problem z nalewaniem, bo zawsze kończy się na albo totalnie białej kawie, co latte art ledwie by było widać, albo na kawie i piance. Pewnie przez to, że mleko wychodzi totalnie różne bo zawsze sprawdzam inne, bo nie wiem jak powinno wyglądać.

 Ostatnio zastanawiało mnie kupienie spieniacza, bo na internecie nikt nie mówi jak takie mleko wyglądać powinno. Wszyscy mówią o tych spieniaczach. Jedyne jakie widzę w poradnikach maja taki dziwny Dynks który wkładają do mlecznika i on to spienia. Jednak jak wpisuję na internecie spieniacz do mleka, to one spieniają w środku i żaden nie ma tego dynksa. Jeden dosłownie wyglądał jak automatyczna prasa francuska.

Stad moje pytania:

1. Jak powinno wyglądać dobre mleko do latte art? Czego szukać? Wodnistego mleka, piany, czegoś pomiędzy? Nie wiem haha dopiero zaczynam kawową przygodę

2. Jak dobrze spienić mleko prasą francuską lub tym małym spieniaczem do ręki? Czym lepiej?

3. Jaki spieniacz automatyczny w przystępnej cenie do latte art? Czy ten dynks jest potrzebny? Na co  patrzeć w ofertach, by nie kupić złego spieniacza.

W sprawie kawy dopiero zaczynam, ale od zawsze zależało mi by to robić. Temat jest fascynujący i piękny, dlatego bardzo proszę o pomoc.  :-D

Offline Exwined

  • Wiadomości: 36