Autor Wątek: "Tuning" (malowanie)Aeropressa  (Przeczytany 5057 razy)

Offline Kamlot

  • Wiadomości: 46
  • Ekspres: Ascaso UNO Prof, aeropress, chemex, kalita
  • Młynek: Ascaso i-2 steel, MYM51
"Tuning" (malowanie)Aeropressa
« dnia: 24 Kwiecień 2018, 14:20:46 »
Cześć, osotanio wpadłem na pomysł żeby przemalować i zrobić jakieś wzory na moim aeropressie(czerwony z czarnym napisem aeropress i czarnymi małymi aeropressami jako wzorki  [emoji38] ), żeby był unikatowy. Jak myślicie co będzie najlepsze farby w sprayu ? Boje się że porobią się zacieki i będzie ciężko się spayowało ze względu na kształt. Ktoś robił coś podobnego ?

Offline Pawcio Mężczyzna

  • Wiadomości: 1217
  • Ekspres: AP, FP, CD, V60-02, phin, ekspres przelewowy, kawiarka
  • Młynek: Timemore Chestnut, 1Zpresso JX-PRO
Odp: "Tuning" (malowanie)Aeropressa
« Odpowiedź #1 dnia: 24 Kwiecień 2018, 14:39:15 »
Takie farby powinny mieć przeznaczenie do bezpośredniego kontaktu z żywnością. Takich bym szukał.
A nie lepiej dać jakiemuś artyście, żeby jakowymś rylcem wyrył fajny wzór na korpusie?
« Ostatnia zmiana: 24 Kwiecień 2018, 14:41:49 wysłana przez Pawcio »

Offline grex

  • Wiadomości: 1031
  • Ekspres: Aeropress+FlaVin sRGB, Phin, Moka 2tz inox, Slowpresso
  • Młynek: Eureka+mikro hopper
Odp: "Tuning" (malowanie)Aeropressa
« Odpowiedź #2 dnia: 24 Kwiecień 2018, 14:47:30 »
a może zamiast malowania uszyć jakąś osłonkę termiczną, oprócz funkcji ozdobnej będzie też zastosowanie praktyczne: https://www.etsy.com/shop/MayflyBoutique

Offline Kamlot

  • Wiadomości: 46
  • Ekspres: Ascaso UNO Prof, aeropress, chemex, kalita
  • Młynek: Ascaso i-2 steel, MYM51
Odp: "Tuning" (malowanie)Aeropressa
« Odpowiedź #3 dnia: 24 Kwiecień 2018, 21:40:10 »
W sumie to malować chciałem tylko od zewnątrz więc chyba kontaktu z żywnością by nie było. A co do tych osłonek termicznych to fajny pomysł ale nie widzę zbytnio zastosowania praktycznego, skoro kawę parzy się tylko 2 min, to myślę że temperatura aż tak drastycznie nie spadnie żeby miało to wpływ na smak kawy.

Offline Pawcio Mężczyzna

  • Wiadomości: 1217
  • Ekspres: AP, FP, CD, V60-02, phin, ekspres przelewowy, kawiarka
  • Młynek: Timemore Chestnut, 1Zpresso JX-PRO
Odp: "Tuning" (malowanie)Aeropressa
« Odpowiedź #4 dnia: 24 Kwiecień 2018, 21:54:25 »
W sumie to malować chciałem tylko od zewnątrz więc chyba kontaktu z żywnością by nie było.

Jakaś "normalna" farba to by po prostu śmierdziała na tyle przeokrutnie, że straciłbyś ochotę na kawę  :hihihi:

Offline piomic

  • Wiadomości: 2588
  • Ekspres: Rocket Cellini Evoluzione
  • Młynek: MSJ
Odp: "Tuning" (malowanie)Aeropressa
« Odpowiedź #5 dnia: 25 Kwiecień 2018, 07:55:37 »

Offline Kamlot

  • Wiadomości: 46
  • Ekspres: Ascaso UNO Prof, aeropress, chemex, kalita
  • Młynek: Ascaso i-2 steel, MYM51
Odp: "Tuning" (malowanie)Aeropressa
« Odpowiedź #6 dnia: 25 Kwiecień 2018, 08:49:13 »
W sumie to malować chciałem tylko od zewnątrz więc chyba kontaktu z żywnością by nie było.

Jakaś "normalna" farba to by po prostu śmierdziała na tyle przeokrutnie, że straciłbyś ochotę na kawę  :hihihi:


Mówisz, że farba w sparyu śmierdzi ? wydaje mi się że jak zastygnie to będzie ok. No chyba że pod wpływem temperatury znowu zacznie śmierdzieć :/

Offline tytoos Mężczyzna

  • Wiadomości: 597
  • Ekspres: Torre 2B, Rota v2
  • Młynek: Casadio, C40 IH, J-Max
Odp: "Tuning" (malowanie)Aeropressa
« Odpowiedź #7 dnia: 25 Kwiecień 2018, 09:41:33 »
Trzeba by sprawdzić czy taka zwykła farba będzie się trzymała tego plastiku. Pamiętam, ze do malowania obudów do samochodów RC (Lexan - taki miękki, odporny na złamania plastik) musiałem używać specjalnych spray'ów. Te normalne po jakimś czasie po prostu odpadały. Nie wiem czy materiał aeropres'a tez wymaga jakiejś bardziej specjalnej farby.

Offline grex

  • Wiadomości: 1031
  • Ekspres: Aeropress+FlaVin sRGB, Phin, Moka 2tz inox, Slowpresso
  • Młynek: Eureka+mikro hopper
Odp: "Tuning" (malowanie)Aeropressa
« Odpowiedź #8 dnia: 25 Kwiecień 2018, 13:51:57 »
skoro kawę parzy się tylko 2 min, to myślę że temperatura aż tak drastycznie nie spadnie żeby miało to wpływ na smak kawy.
aż z ciekawości zmierzyłem to u siebie: AP bez wcześniejszego rozgrzewania, odwrócony, zalany wrzątkiem prosto z czajnika. Dosłownie chwilę po zalaniu temp. wewnątrz AP ok. 93-92C, a po 2 minutach było już 85C.
A czy to dużo? No cóż, w przypadku ekspresów koledzy liczą temp. ekstrakcji z dokładnością do pół stopnia, a tutaj bez dodatkowych starań typu rozgrzewanie/osłonki mamy spadek rzędu 15C.

Offline Miklas Mężczyzna

  • Ojciec Chrzestny
  • Wiadomości: 3244
    • Instagram
  • Ekspres: Astoria CKE + sitka IMS, AeroPress, FrenchPress, Hario V60-02, V60-01, Kawiarka Bialetti 3tz
  • Młynek: Macap M4D, Kinu M47
Odp: "Tuning" (malowanie)Aeropressa
« Odpowiedź #9 dnia: 25 Kwiecień 2018, 14:34:38 »
Można się zastanowić nad hydrografiką. Nie wiem jak to odporne jest na temperaturę.
https://www.instagram.com/mm_coffee_corner/ mój kawowy kanał na Instagramie. :-)

Offline Kamlot

  • Wiadomości: 46
  • Ekspres: Ascaso UNO Prof, aeropress, chemex, kalita
  • Młynek: Ascaso i-2 steel, MYM51
Odp: "Tuning" (malowanie)Aeropressa
« Odpowiedź #10 dnia: 25 Kwiecień 2018, 21:38:14 »
aż z ciekawości zmierzyłem to u siebie: AP bez wcześniejszego rozgrzewania, odwrócony, zalany wrzątkiem prosto z czajnika. Dosłownie chwilę po zalaniu temp. wewnątrz AP ok. 93-92C, a po 2 minutach było już 85C.
A czy to dużo? No cóż, w przypadku ekspresów koledzy liczą temp. ekstrakcji z dokładnością do pół stopnia, a tutaj bez dodatkowych starań typu rozgrzewanie/osłonki mamy spadek rzędu 15C.

Wow  :wow2: :wow2: :wow2: aż tak duża różnica, zaskoczyłeś mnie. Chyba mnie przekonałeś żeby zaopatrzyć się w coś takiego i sprawdzić jaka jest różnica w smaku  :ok:

Offline fresh Mężczyzna

  • Wiadomości: 861
  • Ekspres: Kazak Rota,Expobar Megacrem Mini Control
  • Młynek: Mahlkonig Guatemala, Nuova Simonelli MDX, Kazak Tura 3
Odp: "Tuning" (malowanie)Aeropressa
« Odpowiedź #11 dnia: 26 Maj 2018, 01:14:45 »
Można się zastanowić nad hydrografiką. Nie wiem jak to odporne jest na temperaturę.


Zależy jak nałożona hydrografika. Są takie nakładane na felgi samochodowe, więc bez problemu 100 stopni muszą wytrzymać

Offline hi_aro Mężczyzna

  • Wiadomości: 614
  • Ekspres: LA Arras :)
  • Młynek: Niche Zero, Mazzer SJ
Odp: "Tuning" (malowanie)Aeropressa
« Odpowiedź #12 dnia: 26 Maj 2018, 08:02:39 »
Hydrografika na felgi to ta sama co każda inna. Nie ma różnicy.
Malonie plastikowych jakichkolwiek elementów jest problematyczne. Oczywiście jeżeli mówimy o jako takiej jakości. Zacznijmy od początku. Sam proces malowania powinien wyglądać jak poniżej:
- odtłuszczenie i zmatowienie powierzchni
- aplikacja podkładu do plastików, dla zwiększenia przyczepności pozostałych warstw
- aplikacja podkładu, następnie zmatowienie go
- aplikacja bazy
- aplikacja lakieru bezbarwnego.

W przypadku hydrografiki, transfer dokonuje się pomiędzy bazą a lakierem bezbarwnym i trzeba przejść wszystkie wcześniejsze zabiegi.

Można do pomalowania aeropressu wykorzystać lakiery modelarskie, aplikuje się je wprost na powierzchnię. Nie wiem jak jest z trwałością takiego rozwiązania.

Offline TheNaturat Mężczyzna

  • Wiadomości: 80
  • Ekspres: DeLonghi; Siemens EQ.7; Aeropress; French Press
  • Młynek: Rhinowares; Wilfa Svart WSCG-2
Odp: "Tuning" (malowanie)Aeropressa
« Odpowiedź #13 dnia: 08 Czerwiec 2018, 07:53:51 »
Tylko frezowanie CNC i zamalowanie frezu, albo naklejka cieta laserowo lub drukowana z lakierem bezbarwnym.
specjalistycznyspecjalista.blogspot.com

 


Pokaż nieprzeczytane posty: Nowe / Wszystkie / Odpowiedzi