Autor Wątek: LELIT - BIANCA, Super Star :)  (Przeczytany 162005 razy)

Offline rollo45 Mężczyzna

  • Wiadomości: 1438
  • Ekspres: Strietman CT2, Londinium R24,
  • Młynek: EK43S ICON
Odp: LELIT - BIANCA, Super Star :)
« Odpowiedź #915 dnia: 11 Grudzień 2022, 09:30:53 »
Mercedesach niech wypowiadają się ci co je mają
więc mogę się wypowiadać rozumiem ?:)

Offline MacJaro Mężczyzna

  • Wiadomości: 1087
  • Ekspres: LA Marzocco Linea MINI
  • Młynek: Mazzer Super Jolly V Pro Electronic, EUREKA Atom Specialty 65, WILFA.
Odp: LELIT - BIANCA, Super Star :)
« Odpowiedź #916 dnia: 11 Grudzień 2022, 13:30:14 »
@rollo45 o Mercedesach niech wypowiadają się ci co je mają 
Mając sam Bezzerę, poleciłem szwagrowi zakup Bianki. Bo musiał mieć profilowanie. 
Pierwszego dnia się zepsuła
Za to o Biance niech się wypowiadają Ci co jej nie mają, ale słyszeli od szwagra, że im się zepsuła pierwszego dnia  :picardpalm:

Moja Bianca, podobnie jak wcześniejsze Lelity sprawuje się idealnie, polecam ten ekspres :) Szwagier ma małego Lelita (Anne) i też działa idealnie :) Ale to może dlatego, ze przed uruchomieniem przeczytaliśmy instrukcję. 

Nie słyszeli, tylko widzieli i sami stwierdzili wadę fabryczną a to różnica.
coffe, jazz, Mercedes Benz & more :hihihi:

skansen

  • Gość
Odp: LELIT - BIANCA, Super Star :)
« Odpowiedź #917 dnia: 11 Grudzień 2022, 13:39:32 »
@rollo45 o Mercedesach niech wypowiadają się ci co je mają 
Mając sam Bezzerę, poleciłem szwagrowi zakup Bianki. Bo musiał mieć profilowanie. 
Pierwszego dnia się zepsuła
Za to o Biance niech się wypowiadają Ci co jej nie mają, ale słyszeli od szwagra, że im się zepsuła pierwszego dnia  :picardpalm:

Moja Bianca, podobnie jak wcześniejsze Lelity sprawuje się idealnie, polecam ten ekspres :) Szwagier ma małego Lelita (Anne) i też działa idealnie :) Ale to może dlatego, ze przed uruchomieniem przeczytaliśmy instrukcję. 

Nie słyszeli, tylko widzieli i sami stwierdzili wadę fabryczną a to różnica.
Czyli żeby się wypowiadać o Mercedesie trzeba go wg Ciebie mieć. Ale już Bianki mieć nie trzeba, żeby ją regularnie krytykować :)
Wracając do rzekomej wady fabrycznej Bianki. To co opisywałeś wygląda na problem ze zbyt miękką wodę której ekspres nie wykrył. Dla pełnego obrazu dobrze by było dodać co stwierdził serwis.
« Ostatnia zmiana: 11 Grudzień 2022, 13:42:34 wysłana przez skansen »

Offline fill Mężczyzna

  • Wiadomości: 786
  • Ekspres: BFC Junior Plus Lavetta, Crem One 2B R-GSP, Ascaso Dream
  • Młynek: Niche Zero
LELIT - BIANCA, Super Star [emoji4]
« Odpowiedź #918 dnia: 11 Grudzień 2022, 14:45:33 »
Miłosz czy Bianka ma ustawianą czułość sondy poziomu wody bojlera parowego ? - to zwykle załatwia temat miękkości wody.
Tu nie chodzi o krytykę, tylko czy ekspres jest czy nie usterkowy.
No bo chyba wysyłanie na palecie ekspresu do serwisu, nie jest najszczęśliwszym rozwiązaniem, a inaczej bezpiecznie trudno to uczynić
.
« Ostatnia zmiana: 11 Grudzień 2022, 14:48:58 wysłana przez fill »

Offline MacJaro Mężczyzna

  • Wiadomości: 1087
  • Ekspres: LA Marzocco Linea MINI
  • Młynek: Mazzer Super Jolly V Pro Electronic, EUREKA Atom Specialty 65, WILFA.
Odp: LELIT - BIANCA, Super Star :)
« Odpowiedź #919 dnia: 11 Grudzień 2022, 15:08:56 »
@skansen. Ja ją „regularnie” krytukuje, nie. Czasem tylko napiszę swoje zdanie o niej. Stwierdzę fakty.
Napisałem też o wielkim rozczarowaniu po pierwszym kontakcie z tym ekspresem, zaraz po jego premierze. O jego fatalnym wykonaniu, slabym spasowaniu elementów z cienkiej blachy, pierwszej wersji. I wygórowanej cenie w stosunku do jakości.
W późniejszych wypowiedziach napisałem też, że producent znacznie poprawił jakość wykonania ekspresu od wersji v3. Teraz ten ekspres produkowany w różnych wersjach wygląda kosmicznie, szczególnie w niepraktycznym białym kolorze.  :)

Cieszę się że Lelit pracuje nad rozwojem tego modelu, Bianca odniosła niewątpliwie sukces rynkowy.
Modelem tym Lelit wyznaczył nowy trend w ekspresach domowych, montując w nim profilowanie.
ECM & PROFITEC zaadoptowali natychmiast pomysł Lelita  :lol2:
 
@skansen, ja nie jestem bezkrytyczny wobec swojego sprzętu który posiadam. Nie chwalę go tylko z powodu, że go mam.
Bezzera spisuje się świetnie, są drobne rzeczy które bym ulepszył, a o jedną to mam nawet pretensje do producenta, brak systemu ochrony ostatniego shota w przypadku gdy kończy się woda w zbiorniku. Poprawka w oprogramowaniu mogla by to wyeliminować.
Producent myśli, że większość klientów podłączy ekspres do wody. Na początku eksploatacji mocno mnie to wkurzało. Musiałem się nauczyć pamiętać o dolaniu wody w porę.  :hihihi:

Nie ma totalnie bezawaryjnych ekspresów, są tylko takie które psują się częściej.
To są słowa mojego kolegi, który od wielu lat zajmuje się serwisowaniem ekspresów automatycznych.
Wpadki zalicza większość firm.




« Ostatnia zmiana: 11 Grudzień 2022, 15:28:08 wysłana przez MacJaro »
coffe, jazz, Mercedes Benz & more :hihihi:

skansen

  • Gość
Odp: LELIT - BIANCA, Super Star :)
« Odpowiedź #920 dnia: 11 Grudzień 2022, 15:19:25 »
@MacJaro niech Ci będzie  :ok: Nawet wiem kto i gdzie Ci ten ekspres zaprezentował :) Też tam byłem i o cienkiej blasze słyszałem  :taktak:

Miłosz czy Bianka ma ustawianą czułość sondy poziomu wody bojlera parowego ? - to zwykle załatwia temat miękkości wody.
Z tego co wiem, to nie ma takiej możliwości. Jak ekspres przepełnia bojler to problemem może być 1) zbyt miękka woda (a dokładniej woda mająca zbyt małą przewodność) lub 2) wadliwa/zepsuta sonda.   
« Ostatnia zmiana: 11 Grudzień 2022, 15:33:12 wysłana przez skansen »

Offline Matius22

  • Wiadomości: 451
  • Ekspres: Linea Mini, chemex, V60
  • Młynek: DF83, Fellow Ode 2, Timemore C3, piecyk Kaffelogic Nano 7
Odp: LELIT - BIANCA, Super Star :)
« Odpowiedź #921 dnia: 11 Grudzień 2022, 15:29:44 »
Ja tu tylko zapytałem jak u kogo z awaryjnością, a wywołałem mała lawinę.  :(

@fill wysyłka dla mnie nie jest problem, gorszy jest okres czasu bez ekspresu. Jednak jak coś robimy od kilku lat codziennie przerwa od tego nie jest łatwa. W moim przypadku ostatnio to był miesiąc ze względu na okres wakacyjny - ciężko wspominam ten czas 😂.

Z tego co widzę to po prostu zależy od szczęścia, czasem trafi się ideał. (oczywiście trzeba też o ten ideał dbać)
Chcesz mieć swojego Umikota? Potrzebujesz wydruku modów do DF64/83 lub innego „kawowego” wydruku 3D? Pisz priv!

Offline kabzior

  • Wiadomości: 829
  • Ekspres: Bianka v3
  • Młynek: 078s
Odp: LELIT - BIANCA, Super Star :)
« Odpowiedź #922 dnia: 11 Grudzień 2022, 16:12:56 »
Ja tu tylko zapytałem jak u kogo z awaryjnością

To też jest mało miarodajne, ekspres ma może z 5 osób regularnie piszących na forum, a miało kolejnych 5, więc próba badana na poziomie 10 jest mocno niereprezentatywna.
Coś więcej pewnie mógłby Michał z Konesso powiedzieć, bo tam już sprzedali dziesiątki (setki?) tego i wiadomo ile wracało z usterkami. Ale czy by chciał i czy by mógł to inna sprawa :)
Pamiętam jak szukałem młynka i nawet chciałem kupić młynek X (nieważne jaki) a będąc u Janusza mi go odradzono, bo bardzo duży odsetek wraca do naprawy - to już coś mówi.
A ideałem by było gdyby producent/dystrybutor publikował dane, ale wiadomo że to można pomarzyć.

W każdym razie, biorąc pod uwagę niedostępność takich informacji nie dziwne że ludzie pytają na forach, zwracam tylko uwagę, że należy z dystansem podchodzić do takich informacji :)

Dobrym źródłem wydaje się HB - tam wątek Bianki ma prawie 200 stron, gdyby opierać się tylko na nim to pewnie Bianki nie należy kupować, bo wielu osobom popsuło się wiele rzeczy :) Ale fakt, że v2 wiele naprawiło, a v3 jeszcze doszlifowało i wraz z upływem czasu doniesień o usterkach jakby coraz mniej (żeby nie powiedzieć że wcale).

Offline fill Mężczyzna

  • Wiadomości: 786
  • Ekspres: BFC Junior Plus Lavetta, Crem One 2B R-GSP, Ascaso Dream
  • Młynek: Niche Zero
Odp: LELIT - BIANCA, Super Star :)
« Odpowiedź #923 dnia: 11 Grudzień 2022, 17:11:47 »
Dobrym źródłem wydaje się HB - tam wątek Bianki ma prawie 200 stron, gdyby opierać się tylko na nim to pewnie Bianki nie należy kupować, bo wielu osobom popsuło się wiele rzeczy :) Ale fakt, że v2 wiele naprawiło, a v3 jeszcze doszlifowało i wraz z upływem czasu doniesień o usterkach jakby coraz mniej (żeby nie powiedzieć że wcale).


I może to należy uznać za puentę …

Offline rollo45 Mężczyzna

  • Wiadomości: 1438
  • Ekspres: Strietman CT2, Londinium R24,
  • Młynek: EK43S ICON
Odp: LELIT - BIANCA, Super Star :)
« Odpowiedź #924 dnia: 11 Grudzień 2022, 17:26:45 »
uważam że Bianca to bardzo fajny sprzęt ale w  mojej która posiadałem wersja V2 po 2 tygodniach szlag trafił sondę z czujnikiem temp bojlera (podobno częsta wtedy przypadłość } jeszcze wtedy Konesso bez problemu wysłało czujnik i sam wymieniłem .Po kolejnych 5 miesiącach trochę rozkalibrował się flow control , a następnie szlag trafił manometr ciśnienia na grupie ,Konesso nie chciało wysłać manometru i musiałem kupić półpalete i pakować ekspres do wysyłki -czas naprawy 3 tygodnie .Wiec reasumując albo miałem pecha albo awaryjność tego modelu była dość duża.Najistotniejsze dla mnie co trochę dyskwalifikuje serwis to wysyłanie ekspresu na połpaletach przy wymianie każdej pierdoły i czekanie 3 tygodni na naprawę  .

Offline kawazkolby86

  • Wiadomości: 125
  • Ekspres: LM GS3 MP, DeLonghi Eletta Explore
  • Młynek: Mahlkoenig E80 GBW ,Niche black
Odp: LELIT - BIANCA, Super Star :)
« Odpowiedź #925 dnia: 11 Grudzień 2022, 21:03:42 »
.Po kolejnych 5 miesiącach trochę rozkalibrował się flow control , a następnie szlag trafił manometr ciśnienia na grupie ,Konesso nie chciało wysłać manometru i musiałem kupić półpalete i pakować ekspres do wysyłki -czas naprawy 3 tygodnie .Wiec reasumując albo miałem pecha albo awaryjność tego modelu była dość duża.Najistotniejsze dla mnie co trochę dyskwalifikuje serwis to wysyłanie ekspresu na połpaletach przy wymianie każdej pierdoły i czekanie 3 tygodni na naprawę  .

Miałem to samo dwa razy wymieniali mi pierdołę i 2 dwa razy chcieli wysyłki ekspresu do serwisu, po czym po pierwszej wizycie mam wątpliwości co do jakości serwisu. Jezeli ekspres się popsuje 3 raz już tam nie wyśle.

Offline Gmtb

    • ASCASO
  • Użytkownik komercyjny
  • Wiadomości: 283
  • Ekspres: Ascaso DUO PID
  • Młynek: G-iota
Odp: LELIT - BIANCA, Super Star :)
« Odpowiedź #926 dnia: 12 Grudzień 2022, 12:37:51 »
Nie chcę się wypowiadać o awaryjności tego czy innego producenta ale czuję się zobowiązany dorzucić dwa słowa odnośnie serwisu maszyn typu "small prof".
Niestety kupując tego typu urządzenie trzeba się liczyć z pewnymi niedogodnościami jeżeli dojdzie do awarii. Ekspresy tego typu nie stoją na pólkach w sklepie, a sam sprzedawca ma ograniczone możliwości jeżeli chodzi o posiadanie punktów serwisowych z tytułu dość niszowej grupy produktowej.
W przypadku gdy ekspres jest na gwarancji poniekąd rozumiem sprzedawcę ponieważ musi on dać gwarancję na wymienione podzespoły. W związku z czym chce mieć pewność że wymiana odbyła się należycie i że awaria danej część nie jest skutkiem uszkodzenia innego podzespołu co mogłoby doprowadzić do ponownego uszkodzenia. Pomijam już fakt że klient może coś uszkodzić w trakcie wymiany lub nawet sam sobie zrobić krzywdę.
Co do palety - no cóż, znów wracamy do typu maszyny. Produkt jest niszowy i dodatkowo ciężki. Nie raz widziałem załamany w centralnej części szkielet właśnie przez wysyłanie w pudle bez odpowiedniego zabezpieczenia. W takiej sytuacji wystarczy że kurier upuście pudło z pozycji stojącej i jeżeli ekspres będzie miał wkręcone nóżki i nie będzie miał podparcia w centralnej części to podstawa skrzywi się od ciężaru grupy i innych elementów zawieszonych na panelu frontowym. 

Dobrym przykładem byłoby posiadanie jakiegoś egzotycznego samochodu. Jeżeli chce się jeździć Ferrari to niestety trzeba się pogodzić z tym że na wymianę filtrów jedziemy przykładowo z Kalisza do Warszawy. 

Offline Antonio Mężczyzna

    • Mastro Antonio
  • Ojciec Chrzestny
  • Wiadomości: 10513
    • Mastro Antonio
  • Ekspres: WEGA Concept
  • Młynek: Ceado E6P/E37S/E8D MGuate/MSJ
Odp: LELIT - BIANCA, Super Star :)
« Odpowiedź #927 dnia: 12 Grudzień 2022, 21:39:42 »
Co do palety - no cóż, znów wracamy do typu maszyny. Produkt jest niszowy i dodatkowo ciężki. Nie raz widziałem załamany w centralnej części szkielet właśnie przez wysyłanie w pudle bez odpowiedniego zabezpieczenia. W takiej sytuacji wystarczy że kurier upuście pudło z pozycji stojącej i jeżeli ekspres będzie miał wkręcone nóżki i nie będzie miał podparcia w centralnej części to podstawa skrzywi się od ciężaru grupy i innych elementów zawieszonych na panelu frontowym.
Niestety, dosyć to może być dramatyczne w skutkach a w najlepszym przypadku wymagać dużo niepotrzebnej pracy. Raz znajomy tak wysłał swój ekspres do mnie.
« Ostatnia zmiana: 12 Grudzień 2022, 22:05:11 wysłana przez Antonio »

Offline MacJaro Mężczyzna

  • Wiadomości: 1087
  • Ekspres: LA Marzocco Linea MINI
  • Młynek: Mazzer Super Jolly V Pro Electronic, EUREKA Atom Specialty 65, WILFA.
Odp: LELIT - BIANCA, Super Star :)
« Odpowiedź #928 dnia: 13 Grudzień 2022, 00:27:19 »
Ja bym się nie odważył wysyłać. Jak się zdecydowałem na kupno ekspresu, to cieszyłem się, ze mam do serwisu tylko 195 km  :lol2:
coffe, jazz, Mercedes Benz & more :hihihi:

Offline Michał Mężczyzna

    • Konesso.pl
  • Użytkownik komercyjny
  • Wiadomości: 1058
    • Konesso.pl
  • Ekspres: La Marzocco linea classic, Lelit Victoria, Faema Enova, Ascaso Dream, Jura, Nivona, Aeropress, V60, Chemex, French Press, Moccamaster
  • Młynek: Nuova Simonelli Mythos One, Lelit William, Ascaso, Casadio enea, Hario, Rhinowares
Odp: LELIT - BIANCA, Super Star :)
« Odpowiedź #929 dnia: 13 Grudzień 2022, 08:37:16 »
Jest dokładnie jak @Gmtb  napisał czasem samodzielna wymiana części nie wchodzi w grę. Oczywiście zdarzają się sytuacje, że nasz serwis po otrzymaniu zdjęć czy filmów decyduje się na wysłanie potrzebnych elementów wraz z instrukcją wymiany, ale tylko jeśli ma do tego podstawy.
Co do wysyłki na palecie, to uwierzcie że gdyby nie było to konieczne nie wdrożylibyśmy tego, Przez blisko 5 lat sprzedaży bianki, po wysłaniu kilkuset sztuk do naszych klientów i wysyłki różnymi firmami kurierskimi doszliśmy do wniosku, że to najrozsądniejsze rozwiązanie by zminimalizować ewentualne uszkodzenia.
Niestety nie każdy wysyła do nas ekspres odpowiednio zapakowany i zabezpieczony, przez co pojawiają się sporne sytuacje "kiedy powstało uszkodzenie?" a wysyłka na palecie ma to zminimalizować.
http://www.konesso.pl - Sklep z kawą, herbatą i ekspresami & Serwis ekspresów do kawy
wok - kod na 7% rabatu na kawy i akcesoria
wysylkawok - kod na darmową dostawę

RABAT na ekspresy i młynki przydzielam indywidualnie w zależności od modelu i marki.

 


Pokaż nieprzeczytane posty: Nowe / Wszystkie / Odpowiedzi