Autor Wątek: Czy to objaw kamienia?  (Przeczytany 3349 razy)

Offline mayer

  • Wiadomości: 7
  • Ekspres: Rocket Mozzafiato Evoluzione R
  • Młynek: Eureka MIGNON SPECIALITA’ black matt 17NX
Czy to objaw kamienia?
« dnia: 28 Październik 2018, 16:45:35 »
Jest to mój pierwszy post, więc chciałbym serdecznie przywitać wszystkich miłośników kawy na tym forum.
Ekspres, który obecnie posiadam jest moim pierwszym z grupą e61. Wcześniej miałem delonghi dedica, stąd moje pytanie, bo nie mam jeszcze doświadczenia z jego użytkowaniem. Po miesiącu podłączyłem go pod sieć wodną. Mieszkam w Szwecji od 10 lat i woda tutaj jest b.miękka. W czajniku, który mam z 8lat wogóle nie ma kamienia. Poprzedni ekspres po roku użytkowania dałem znajomym z Polski i nie był on wogóle odkamieniany. Ale obecny rocket po 3 miesiącach zaczął się dziwnie zachowywać. Ekspres ma rota pompę, to po uruchomieniu dźwigni, od razu się wbijał na 8atm. Teraz sporadycznie tak jakby go coś dusiło  przez 1-2sek wskazówka się nie rusza, jest kupa hałasu i po chwili dopiero wskazówka wskakuje na ósemkę i hałas ustaje. No i w zeszłym tygodniu zauważyłem, że po 30 minutowym nagrzaniu z grupy w miejscu montowania portafiltra zaczęła lecieć para wodna na potęgę. Z dołu prawie cały czas leciała woda. Tacka ociekowa b.szybko się przepełnia. No i zaczeło przy 121°C na bojlerze coś stukać. Stukanie ustępuje po puszczeniu wody z grupy. Odkamieniłem go środkiem  Urnex Dezcal wg przepisu ze strony wholelattelove.com i ekspres działa tak jak po zakupie. Czy te opisane wyżej symptomy to efekt kamienia, bo sam już nie wiem, co o tym myśleć.
Serdecznie pozdrawiam. Marcin.

Offline Tedi Mężczyzna

  • Wiadomości: 1644
  • Ekspres: Gastro 1-2 GR, +/- 0,5 °C
  • Młynek: Gastro 65-75-85 mm.
Odp: Czy to objaw kamienia?
« Odpowiedź #1 dnia: 28 Październik 2018, 17:35:37 »