Autor Wątek: Philips lattego, który model wybrać?  (Przeczytany 6324 razy)

Offline Laqrua

  • Wiadomości: 2
  • Ekspres: Nescafe Oblo
  • Młynek: Hario mm2
Philips lattego, który model wybrać?
« dnia: 15 Wrzesień 2020, 04:01:42 »
Witam serdecznie.
Mam do Was wielką prośbę,  nie znam się na ekspresach, a mam zamiar kupić jeden z modeli Lattego, jednak parametry tych ekspresów niewiele mi mówią.
Zależy mi, aby był łatwy w obsłudze, parzył smaczne kawy mleczne i byl trwały na lata.

Z góry bardzo dziękuję za podpowiedzi.

Pozdrawiam.

avidrock

  • Gość
Odp: Philips lattego, który model wybrać?
« Odpowiedź #1 dnia: 15 Wrzesień 2020, 07:25:04 »
nie znam się na ekspresach
Niestety, ale przewiduje iż za bardzo tobie nie pomogą ponieważ  na tym forum tez się nie znają na ekspresach (automatycznych). Jeżeli chodzi o ekspresy kolbowe, młynki, szukasz dobrej kawy, sposobu jej przyrządzania i chcesz być bogatszy o wiedzę świata kawy  to lepszego forum nie znajdziesz.

Offline Damian

  • Wiadomości: 876
  • Ekspres: Lelit Pl41e, V60, kawiarka GAT 3tz, Aeropress
  • Młynek: Fiorenzato F4 Eco, ascaso i2 mini, Hario skerton, xeoleo
Odp: Philips lattego, który model wybrać?
« Odpowiedź #2 dnia: 15 Wrzesień 2020, 08:22:02 »
... parzył smaczne kawy...

Smaczna kawa zależy od tego jakie ziarenka kupisz. Może wyda Ci się to dziwne, ale ekspres ma tu najmniej do powiedzenia. Musisz kupić dobrej jakości swiezopaloną kawę, dobrać odpowiedni stopień zmielenia tej kawy, używać dobrej, filtrowanej/butelkowanej wody, następnie musisz mieć wiedzę jak dobrać parametry takie jak temperatura, stopień mielenia i czas zaparzania oraz proporcję ilości kawy do ilości wody - tzw. Ratio (w zależności na ile pozwala Ci ekspres) a na końcu jest ta maszynka, która przelewa gorąca wodę przez kawę czyli twój ekspres.
Ekspresy automatyczne nie są tu zbyt popularne, większość z nas preferuje urządzenia manualne, które pozwalają wszystko zrobić po swojemu.