Autor Wątek: SETHOME.PL - SZKLANKI TERMICZNE NIE PARZĄCE W DŁONIE! do kawy latte cappuccino  (Przeczytany 36061 razy)

Offline M

  • Administrator
  • Wiadomości: 1665
  • Ekspres: CKE, Junior, Rota, alternatywa
  • Młynek: Aergrind, C40
To ja jeszcze dopiszę, że od 3 lat używam regularnie bodum pavina, bez żadnego specjalnego traktowania, na zwykłym programie w zmywarce, dalej wyglądają prawie jak nowe :)

Offline Nowa_kawomanka

  • Wiadomości: 9
Temat świeży, rano wysłałam im maila, ale jeśli nie będzie feedbacku, to będę próbowała tutaj.
Dzięki!!!

Offline Nowa_kawomanka

  • Wiadomości: 9
To ja jeszcze dopiszę, że od 3 lat używam regularnie bodum pavina, bez żadnego specjalnego traktowania, na zwykłym programie w zmywarce, dalej wyglądają prawie jak nowe :)

Ech, no to zazdroszczę!!! Nie wiem czy u mnie jakaś felerna partia czy co :(

Offline gromog Mężczyzna

  • Ojciec Założyciel
  • Wiadomości: 1046
  • Ekspres: Crem One 2B R-LFPP Dual, Quick Mill Super Cappuccino, Jura F 50 II, Astoria CKE
  • Młynek: ZF64W, La Marzocco
Od paru lat mam szklanki z Biedronki (8szt) i nic im nie jest. Używam codziennie i myję w zmywarce.

Offline piomic

  • Wiadomości: 2588
  • Ekspres: Rocket Cellini Evoluzione
  • Młynek: MSJ
Temat świeży, rano wysłałam im maila, ale jeśli nie będzie feedbacku, to będę próbowała tutaj.
Dzięki!!!
Biorąc pod uwagę ich wcześniejsze reakcje na feedback - szczęścia życzę, aczkolwiek nie wróżę.

Offline siewcu Mężczyzna

  • Wiadomości: 5087
  • Ekspres: LaPa EP
  • Młynek: Aergrind
Są tu, ostatnia wizyta w maju...

Offline Nowa_kawomanka

  • Wiadomości: 9
No na razie zero odzewu :/

Offline Pawcio Mężczyzna

  • Wiadomości: 1217
  • Ekspres: AP, FP, CD, V60-02, phin, ekspres przelewowy, kawiarka
  • Młynek: Timemore Chestnut, 1Zpresso JX-PRO
Wczoraj zgłosiłam chęć reklamacji w sklepie, ale na razie kręcą nosem. Mam odesłać zepuste szklanki i będą myśleć.

Ale jak to chęć reklamacji? To złożyłaś reklamację czy nie? Jeśli tak, to firma ma 14 dni na odpowiedź na twoje pismo. W przypadku braku odpowiedzi w terminie twoje roszczenia zgodnie z prawem są traktowane jako uznane przez sprzedawcę. Moim zdaniem ewidentnie występuje tu niezgodność towaru z umową.

Bo na razie, z tego co napisałaś to tak sobie po prostu luźno porozmawialiście:
- Nowa Kawomanka: Dzień dobry panie Sprzedawco, te wasze szklaneczki to cosik takie nie teges są, nie wiem co o tym myśleć ale chyba złożę reklamację...
-Sprzedawca (kręcąc nosem): Dzień dobry pani Nowa Kawomanko...eeee lepiej niech pani nie składa u nas tej reklamacji. Może prościej będzie jak wyrzuci pani po prostu te szklanki do kosza zamiast zawracać nam gitarę takimi mało ważnymi sprawami ;)

A tak serio to proponuję spokojnie poczekać, na forum nie ma sensu się wzajemnie negatywnie nakręcać. Może zachowają się po ludzku i zwrócą pieniądze.
« Ostatnia zmiana: 29 Listopad 2017, 15:40:05 wysłana przez Pawcio »

Offline siewcu Mężczyzna

  • Wiadomości: 5087
  • Ekspres: LaPa EP
  • Młynek: Aergrind
Czekaj czekaj, bo jednej rzeczy nie doprecyzowałeś. 14 dni się tyczy tylko i wyłącznie rękojmi, warunki gwarancji są ustalone w 100% w karcie gwarancyjnej i w pewnym sensie prawo nie ma na nią wpływu. Najważniejsza rzecz - jak oddawać to z tytułu rękojmi, a nie gwarancji. Przerabiałem na sobie...

Offline kulka Mężczyzna

  • Wiadomości: 1490
  • Ekspres: Rocket Evoluzione v2, Ascaso Arc, Chemex, V60-2, Aero, Origami + LilyDrip, April, Wilfa classic
  • Młynek: Mazzer Super Jolly, Kinu M47v3.5, Ascaso i-mini
Hmm, 14 dni ma sprzedawca na ustosunkowanie się do Twoich roszczeń, obojętnie czy z reklamacji czy z niezgodności towaru z umową. Jeśli nie odpowie w tym czasie, to automatycznie oznacza zastosowanie się do Twoich żądań.

A faktycznie zawsze lepiej zgłaszać wadę jako niezgodną z umową niż w trybie reklamacyjnym, bo w warunkach gwarancji pewnie jest sporo kruczków. Jedyna rzecz, jeśli wada jest stwierdzona/zgłoszona w 1szym roku, to na sprzedawcy ciąży obowiązek udowodnienia że tak nie jest. W 2gim roku kupujący musi udowodnić, że wada była od początku...

Offline Pawcio Mężczyzna

  • Wiadomości: 1217
  • Ekspres: AP, FP, CD, V60-02, phin, ekspres przelewowy, kawiarka
  • Młynek: Timemore Chestnut, 1Zpresso JX-PRO
Czekaj czekaj, bo jednej rzeczy nie doprecyzowałeś. 14 dni się tyczy tylko i wyłącznie rękojmi, warunki gwarancji są ustalone w 100% w karcie gwarancyjnej i w pewnym sensie prawo nie ma na nią wpływu. Najważniejsza rzecz - jak oddawać to z tytułu rękojmi, a nie gwarancji. Przerabiałem na sobie...

Oczywiście masz rację.

Offline siewcu Mężczyzna

  • Wiadomości: 5087
  • Ekspres: LaPa EP
  • Młynek: Aergrind
Hmm, 14 dni ma sprzedawca na ustosunkowanie się do Twoich roszczeń, obojętnie czy z reklamacji czy z niezgodności towaru z umową. Jeśli nie odpowie w tym czasie, to automatycznie oznacza zastosowanie się do Twoich żądań.

A faktycznie zawsze lepiej zgłaszać wadę jako niezgodną z umową niż w trybie reklamacyjnym, bo w warunkach gwarancji pewnie jest sporo kruczków. Jedyna rzecz, jeśli wada jest stwierdzona/zgłoszona w 1szym roku, to na sprzedawcy ciąży obowiązek udowodnienia że tak nie jest. W 2gim roku kupujący musi udowodnić, że wada była od początku...
Oczywiście, że do gwarancji nie ma to zastosowania. Gwarancja i rękojmia to są dwie różne rzeczy i w tym pierwszym przypadku sprzęt może bez żadnego kontaktu wrócić po miesiącu bez naprawy i nic z tym nie zrobisz. Godziny swego czasu przegadałem z Federacją Konsumentów.

Offline kulka Mężczyzna

  • Wiadomości: 1490
  • Ekspres: Rocket Evoluzione v2, Ascaso Arc, Chemex, V60-2, Aero, Origami + LilyDrip, April, Wilfa classic
  • Młynek: Mazzer Super Jolly, Kinu M47v3.5, Ascaso i-mini
Ale to wynika z zapisów gwarancyjnych (że mogą nic nie zrobić)? Bo aż wierzyć się nie chce...

Offline siewcu Mężczyzna

  • Wiadomości: 5087
  • Ekspres: LaPa EP
  • Młynek: Aergrind
No chore to. Warunki gwarancji określa gwarant, bo gwarancja jest dobrowolna... Dlatego Apple w Polsce daje w 100% legalnie roczną gwarancję(chociaż nie pamiętam czy UE przypadkiem tego nie zmieniła), ale jest dwuletnia odpowiedzialność sprzedawcy - rękojmia. Dziwne to wszystko... Temat przerabiałem jak się bujałem z telefonem przez 5 miesięcy po serwisach.

Offline Nowa_kawomanka

  • Wiadomości: 9
Wczoraj zgłosiłam chęć reklamacji w sklepie, ale na razie kręcą nosem. Mam odesłać zepuste szklanki i będą myśleć.

Ale jak to chęć reklamacji? To złożyłaś reklamację czy nie? Jeśli tak, to firma ma 14 dni na odpowiedź na twoje pismo. W przypadku braku odpowiedzi w terminie twoje roszczenia zgodnie z prawem są traktowane jako uznane przez sprzedawcę. Moim zdaniem ewidentnie występuje tu niezgodność towaru z umową.

Bo na razie, z tego co napisałaś to tak sobie po prostu luźno porozmawialiście:
- Nowa Kawomanka: Dzień dobry panie Sprzedawco, te wasze szklaneczki to cosik takie nie teges są, nie wiem co o tym myśleć ale chyba złożę reklamację...
-Sprzedawca (kręcąc nosem): Dzień dobry pani Nowa Kawomanko...eeee lepiej niech pani nie składa u nas tej reklamacji. Może prościej będzie jak wyrzuci pani po prostu te szklanki do kosza zamiast zawracać nam gitarę takimi mało ważnymi sprawami ;)

A tak serio to proponuję spokojnie poczekać, na forum nie ma sensu się wzajemnie negatywnie nakręcać. Może zachowają się po ludzku i zwrócą pieniądze.



Rozumiem, masz rację.
Reklamacji jeszcze nie zgłosiłam, dopiero jutro zapakuję szklaneczki i je wyślę wraz z pismem. Dam znać, co odp.

Na razie skontaktowałam się z nimi, żeby dowiedzieć się, co jest grane. Nie ukrywam, że szklanki są przepiękne i jeśli to kwestia tylko wadliwej partii, to wymiana na nowe, prawidłowe wszystko załatwi, ale jeśli nie i kolejne szklanki mają mi pójść za 3-4 miesiące, to... podziękuję.
W ogóle zastanawiałam się, czy je rzeczywiście można myć w zmywarce, ale zapewniali, że można, chociaż "najlepiej je myć ręcznie" i nikt nie zgłaszał żadnej reklamacji :/



 


Pokaż nieprzeczytane posty: Nowe / Wszystkie / Odpowiedzi