Autor Wątek: ekspres do bistro kawiarni  (Przeczytany 3572 razy)

Offline sylwiaS

  • Wiadomości: 3
ekspres do bistro kawiarni
« dnia: 24 Luty 2018, 14:34:14 »
Witajcie,
szukam porady w kwestii doboru ekspresu do kawy do lokalu, który otwieram za miesiąc.Bedzie to bistro z fajnym jedzeniem ale tez kawiarnia i mam nadzieje serwować dobrą kawę...
Niestety nie mam doświadczenia w ekspresach gastronomicznych i będę się uczyć wszystkiego do początku.Niestety mój budżet nie jest duży ale jeśli biznes wypali i będzie taka potrzeba na pewno zainwestuje w coś lepszego!!
Mam możliwość zakupu Faema Ambasador z 2005r z dwoma młynkami za 5200
lub Bezzere Ellise z 2003r za 4500 z młynkiem.Bezzera jest po kompletnym serwisie natomiast Faema przywieziona z Belgii i nie jest mi znany stan techniczny.
Co wybrać?
Może rozejrzeć się za czymś innym?
Co radzicie?
Bardzo proszę o pomoc bo sama nie ogarnę....
 

Offline hlary Mężczyzna

  • Wiadomości: 626
    • Kancelaria Prawna
  • Ekspres: Bezzera Duo TOP MN i kawiarka elektryczna i Bialetti
  • Młynek: Nuova Simonelli MDX i Porlex Tall
Odp: ekspres do bistro kawiarni
« Odpowiedź #1 dnia: 24 Luty 2018, 16:38:38 »
Zaraz na pewno ktoś Ci coś doradzi. Ja tylko się zastanawiam, że niezależnie jaki sprzęt wybierzesz MUSISZ zainwestować w szkolenie barristy. Nawet najlepszy sprzęt nic nie da, gdy laik robi na nim kawę. Sprawdzone przeze mnie w wielu kawiarniach. Sprzęty mają super, ale kawa do d...y, bo nie ma fachowca.Szkolenie, szkolenie i doświadczenie. Barrista z każdego z tych sprzętów zrobi Ci dobrą kawę.
No i oczywiście wybierz palarnię dostarczającą Ci regularnie świeżutką kawę.
O młynkach nie wspomnę, bo to chyba zrozumiałe.

Offline siewcu Mężczyzna

  • Wiadomości: 5085
  • Ekspres: LaPa EP
  • Młynek: Aergrind
Odp: ekspres do bistro kawiarni
« Odpowiedź #2 dnia: 24 Luty 2018, 17:15:41 »
barristy
Barrista
Poważnie?