Autor Wątek: Motoryzacja  (Przeczytany 14246 razy)

Online ranGo Mężczyzna

  • Administrator
  • Wiadomości: 2372
    • Euro Cafe
  • Ekspres: Dalla Corte Mina, Moccamaster, V60, Chemex, Kalitta, Aeropress,
  • Młynek: RTF64, Lido2, Lido3, Ditting, Mahlkoenig, Quamar80e
Odp: Motoryzacja
« Odpowiedź #30 dnia: 25 Styczeń 2017, 13:36:45 »
Fajnie się jeździ z przyczepą bo to taka spokojna jazda bez wielkiego pośpiechu ale co mi z tego jak nie posiadam ani przyczepę z jachtem ani haka nie mam że by cokolwiek podczepić. Dla ciężkiej przyczepy wybrałbym diesla a dla lekkiej i długich tras, benzynowy silnik. Na "szczęście" nie muszę się kierować hakiem przy wyborze samochodu. Ostatnio więcej uwagi kierowałem marce do której byłem, i nadał jestem, bardzo obojętny ale ten jeden model mnie bardzo zauroczył. I do tego tylko w białym malowaniu. Seat Leon Cupra R310, fabrycznie stuningowany przez szwajcarską firmę ABT i niesamowita  pozycja  za kierownicą i brzmienie które jest całkiem spokojne i niezauważalne a samochód zaczyna wydawać "prawdziwe" dźwięki dopiero przy sportowym stylu jazdy. Zawieszenie wygodne do codziennej jazdy po mieście, jakieś Launch Control jak w Nissanie  GTR a osiągi ograniczone tylko przez właściciela bo w dwulitrowym silniku fabryka dała 265KM, ABT podniósł na 310KM a potem jeszcze można poddać samochód kuracji dalszego podnoszenia mocy / Stage 3; Stage 4/. Szukałem samochód z limitowanej serii bo firma ABT najpierw wypuściła serie 200 czarnych a potem i 200 z serii Snow White Edition ale trudno znaleźć cokolwiek co ma jakąś prawdziwą historię. Co ciekawe, przy zakupie samochodu, w cenie było szkolenie na Nurburgringu.



Samochód jakiego bym teraz potrzebował, to samochód elektryczny do jazdy po mieście. Miesięcznie przejeżdżam 250 km, więc nie wiele i dwa doładowania miesięcznie na taki zasięg by było wystarczająco. Jeżeli ktoś ma lub ma jakieś większe doświadczenie z elektrycznym lub hybrydą, to niech da znać.

Offline krystians Mężczyzna

  • Global Moderator
  • Wiadomości: 6206
    • Lens tru3
  • Ekspres: ap, fp, moka, phin, tygielek, v60-2, Kalita, Kompresso
  • Młynek: Kinu m47, Wilfa Uniform
Odp: Motoryzacja
« Odpowiedź #31 dnia: 25 Styczeń 2017, 13:42:35 »
ja jeździłem priusem hybrydowym mk2, po mieście spalał niecałe 5 litrów, w lecie z włączoną klimą. Jeździłem też infinity q50s on pali po mieście połowę więcej, ale frajda z jazdy jest nieporównywalnie większa.

Offline DrUsagi Mężczyzna

  • Global Moderator
  • Wiadomości: 6342
  • Ekspres: Conti CC100 PM, FE-AR La Peppina, Arrarex Caravel, alternatywa, w renowacji: Pedretti KIM Express
  • Młynek: Gastronomiczne 65mm, małe stożki głównie pod alternatywę
Odp: Motoryzacja
« Odpowiedź #32 dnia: 25 Styczeń 2017, 13:56:22 »
Jak cały elektryk to chyba tylko Nissan Leaf i BMW i3 obecnie jest w polskiej ofercie z oficjalną ceną. Renault ma coś z wynajmem akumulatorów w pakiecie. Mitsubishi chyba w PL nie sprzedaje i-MIEV. Peugeot i Citroen też nic. Brak infrastruktury.
LMWDP #469

Offline siewcu Mężczyzna

  • Wiadomości: 5085
  • Ekspres: LaPa EP
  • Młynek: Aergrind
Odp: Motoryzacja
« Odpowiedź #33 dnia: 25 Styczeń 2017, 14:33:30 »
Goran, ten seat to bzdura. 310 KM to mają seryjne egzemplarze Cupry 290, a ABT potrafi jedynie oszukiwać klientów :) Wiele aut po ich "tuningu" było w Polsce na hamowniach mierzonych i każde miało duże niedobory względem deklarowanej mocy...

Offline Tasak69 Mężczyzna

  • Wiadomości: 316
  • Ekspres: Slowpresso, V60, QM Andreja Premium
  • Młynek: Q1, WSFB-100S, ZF64W
Odp: Motoryzacja
« Odpowiedź #34 dnia: 25 Styczeń 2017, 16:08:43 »
fajny wątek.
Jak kupić topowy ekspres dwubojlerowy + młynek 64 za 1200 zł.

Wracając nieco do rozterek Miklasa mogę podpowiedzieć taki 'ekspres z młynkiem' jakim się moja żonka buja:
Jeep KJ - 2.8 CRD (rok 2006)

Ma hak, pali w trasie 10l ropy przy równej, spokojnej jeździe (po naszej wiosce ok. 12-13l), autostradami żona jeździ 140+, w lekkim terenie spokojnie sobie radzi (dobry reduktor, 4x4 w starym stylu), moment pozwala spokojnie ciągnąć coś większego na haczyku.

Naprawdę się przyjemnie 'roczarowałem' - małżonka kupowała bo jej się akurat taki spodobał (i żeby nie było kupiła je też od baby która była w nim zakochana).
Byłem pewien, że po kilku m-cach będziemy to zmieniać a tu miłość chyba po grób... ;)

Dodam tylko, że te '1200' w tym wypadku to wyszło jakieś 30klz (łącznie z kosztami doprowadzenia auta po zakupie do stanu tip-top).
« Ostatnia zmiana: 25 Styczeń 2017, 16:11:01 wysłana przez Tasak69 »
Zdrówka!
Tasak

Online ranGo Mężczyzna

  • Administrator
  • Wiadomości: 2372
    • Euro Cafe
  • Ekspres: Dalla Corte Mina, Moccamaster, V60, Chemex, Kalitta, Aeropress,
  • Młynek: RTF64, Lido2, Lido3, Ditting, Mahlkoenig, Quamar80e
Odp: Motoryzacja
« Odpowiedź #35 dnia: 25 Styczeń 2017, 17:08:24 »
310 KM to mają seryjne egzemplarze Cupry 290

Cupra 290 ma seryjnie 286KM ale te nowe Seaty są jeszcze bardziej podobne do samochodów z koncernu VW i przechodzę obojętnie obok takiego samochodu. Co do 310R, w tym czasie seryjnie było 265KM a przed sprzedażą samochody trafiały do ABT na dalszy tunning. Nie chodzi tu o parę koni bo jeżeli ktoś jest zapaleńcem to nie jest trudno zrobić dalszy krok i podnieść moc na 420 KM i moment ponad 500 Nm. Można i od PanAmery system hamulcowy przełożyć bo jak to w VW, wszystko pasuję. Chodzi jednak o zabawę i fun jeżdżąc takim prawie sportowym samochodem / nie na daremno nazywają go Porche dla tych co ich nie stać / i możliwość użytkowania go w ruchu miejskim.

Czy do ładowania elektrycznych samochodów trzeba mieć odpowiednią stację czy wystarczy zwykłe gniazdko ?

Jeep-ami jeździłem jakiś 20 lat temu. W Wranglerze z benzynowym silnikiem, na autostradzie dosłownie było wydać ruch wskazówki paliwa ;) 

Offline DrUsagi Mężczyzna

  • Global Moderator
  • Wiadomości: 6342
  • Ekspres: Conti CC100 PM, FE-AR La Peppina, Arrarex Caravel, alternatywa, w renowacji: Pedretti KIM Express
  • Młynek: Gastronomiczne 65mm, małe stożki głównie pod alternatywę
Odp: Motoryzacja
« Odpowiedź #36 dnia: 25 Styczeń 2017, 18:28:10 »
Elektryki ładuje się albo z gniazdka - długo,  albo dedykowaną ładowarka na 3 fazy - szybko.
LMWDP #469

Offline nicityle Mężczyzna

  • Wiadomości: 79
Odp: Motoryzacja
« Odpowiedź #37 dnia: 14 Luty 2017, 18:27:36 »
Ale ustawodawca nam dogadza...  Ogromne cła i ogromne ubezpieczenia,  choć to nie wina ustawodawcy,  tylko ubezpieczalni.

Tapatalk.


Offline Tedi Mężczyzna

  • Wiadomości: 1644
  • Ekspres: Gastro 1-2 GR, +/- 0,5 °C
  • Młynek: Gastro 65-75-85 mm.
Odp: Motoryzacja
« Odpowiedź #38 dnia: 29 Maj 2017, 18:26:47 »
Kiedyś dość sporo jeździłem z przyczepą na haku. Często była ona cięższa niż samochód. Mimo, że miała hamulec najazdowy uważać trzeba było sporo.
Najgorsza była jazda z górki. Nie raz to ona samochodem kierowała.
Dość odległe były to czasy, ale najlepiej mi się ciągnęło Oplem Omegą 2,5 V6 benzyna. Spora masa, dobry mocny silnik, skrzynia manualna, napęd klasyczny.
W moim odczuciu było to idealne auto do ciągnięcia ciężkiej przyczepy.  :)
Wolność słowa to podstawa tak samo jak picie kawy z samego rana.

Offline maxvondemon Mężczyzna

  • Wiadomości: 95
  • Ekspres: BZ10, V60, Bodum Santos, V60, Aeropress
  • Młynek: F64e, Aergrind, ręczne zabytki
Odp: Motoryzacja
« Odpowiedź #39 dnia: 29 Maj 2017, 22:06:36 »
Jak cały elektryk to chyba tylko Nissan Leaf i BMW i3 obecnie jest w polskiej ofercie z oficjalną ceną. Renault ma coś z wynajmem akumulatorów w pakiecie. Mitsubishi chyba w PL nie sprzedaje i-MIEV. Peugeot i Citroen też nic. Brak infrastruktury.
Powinien sie niedługo pojawic Hyundai Ioniq i KIA Soul ev. Bylem na konferencji częściowo poruszające temat elektryków i mogę Ci @Goranie coś tam podesłać jak chcesz przejrzeć. A perspektywa przyszła to wodorowe zasilanie tylko tu już zupełnie infrastruktury brak w PL.

Offline Fux Mężczyzna

  • Global Moderator
  • Wiadomości: 2987
  • Ekspres: La Marzocco Linea Micra, tygielek
  • Młynek: G-RISTO W
Odp: Motoryzacja
« Odpowiedź #40 dnia: 30 Maj 2017, 07:19:25 »
Czy do ładowania elektrycznych samochodów trzeba mieć odpowiednią stację czy wystarczy zwykłe gniazdko ?
Szybkie ładowanie to grube kable, duży przydział mocy. Im cieńszy kabel tym proces dłuższy. Nocka nie starczy.

http://www.spidersweb.pl/2017/03/samochody-elektryczne-ladowanie.html
Człowiek może wyzbyć się wszystkiego z wyjątkiem pokus...

Offline mlopus Mężczyzna

  • Wiadomości: 2395
  • Ekspres: HX GRIMAC Baristar SN 000009,Bialetti Experss Mini, LP Europiccola
  • Młynek: Mazzer Luigi Super Jolly DR, 1Zpresso Q2
Odp: Motoryzacja
« Odpowiedź #41 dnia: 30 Maj 2017, 08:26:58 »
Oglądałem teraz Tesle i z gniazda trójfazowego czas ładowania wynosi 6-8h a ich dedykowanym chargerem 30 min, co więcej w Łodzi ma być w tym roku taka stacja i jeśli ktoś jest klientem z polecenia (innego kupującego lub dealera tesli) to ma ładowania free tylko nie zapytałem przez jaki okres czasu.

Online ranGo Mężczyzna

  • Administrator
  • Wiadomości: 2372
    • Euro Cafe
  • Ekspres: Dalla Corte Mina, Moccamaster, V60, Chemex, Kalitta, Aeropress,
  • Młynek: RTF64, Lido2, Lido3, Ditting, Mahlkoenig, Quamar80e
Odp: Motoryzacja
« Odpowiedź #42 dnia: 16 Październik 2017, 11:54:22 »
Ze względu na to że za parę lat mają być produkowane już tylko elektryczne samochody / wiadomości z Francji / to na elektryka jeszcze przyjdzie czas a na razie kupiłem fajna kosiarkę która bardzo ładnie mruczy. Ktoś był na łódzkim torze ?

Offline Miklas Mężczyzna

  • Ojciec Chrzestny
  • Wiadomości: 3244
    • Instagram
  • Ekspres: Astoria CKE + sitka IMS, AeroPress, FrenchPress, Hario V60-02, V60-01, Kawiarka Bialetti 3tz
  • Młynek: Macap M4D, Kinu M47
Odp: Motoryzacja
« Odpowiedź #43 dnia: 16 Październik 2017, 13:34:39 »
Widziałem na instagramie, fajnie wygląda. Jakieś KJS'y w planie?
https://www.instagram.com/mm_coffee_corner/ mój kawowy kanał na Instagramie. :-)

Online ranGo Mężczyzna

  • Administrator
  • Wiadomości: 2372
    • Euro Cafe
  • Ekspres: Dalla Corte Mina, Moccamaster, V60, Chemex, Kalitta, Aeropress,
  • Młynek: RTF64, Lido2, Lido3, Ditting, Mahlkoenig, Quamar80e
Odp: Motoryzacja
« Odpowiedź #44 dnia: 16 Październik 2017, 14:10:47 »
Kiedyś z naszą "pięćsetką" jeździliśmy na rajdy z itinererem i było mega zabawne. Natomiast, większość członków klubu była zainteresowana tylko pokazaniem swojego samochodu w celu reklamy, jako samochód do ślubu. Mnie takie pozowanie nie bawiło, i tak by się najwyżej dwie druhny zmieściły w tak małym samochodzie. Jako że jestem wielkim fanem pana Abartha a silnik w przyzwoitym stanie do starej 500 prawie nie do osiągnięcia, to decyzja zapadła na nowoczesną pięćsetkę.
Obniżone zawieszenie już założone, tarcze nawiercone, sportowe tłoczki i klocki Brembo, układ wydechowy Record Monza. Samochód brzmi jak rasowa V8. Chciał bym jeszcze na torze / w bezpiecznym miejscu / sprawdzić ile da się wyciągnąć z niego a później można i o KJS myśleć.

 


Pokaż nieprzeczytane posty: Nowe / Wszystkie / Odpowiedzi