Autor Wątek: Pierwszy ekspres do domu - łatwość użytkowania  (Przeczytany 12518 razy)

Offline Miklas Mężczyzna

  • Ojciec Chrzestny
  • Wiadomości: 3244
    • Instagram
  • Ekspres: Astoria CKE + sitka IMS, AeroPress, FrenchPress, Hario V60-02, V60-01, Kawiarka Bialetti 3tz
  • Młynek: Macap M4D, Kinu M47
Odp: Pierwszy ekspres do domu - łatwość użytkowania
« Odpowiedź #45 dnia: 31 Październik 2017, 11:02:57 »
Tak, to dobre podsumowanie. Być może (nie znam się na tym, ale czytam argumenty obu stron) termoblok jest dobrą alternatywą dla małych bojlerów. W to jestem w stanie uwierzyć. Być może nawet i dla dużych, ale nie jestem przekonany.

Marek.
https://www.instagram.com/mm_coffee_corner/ mój kawowy kanał na Instagramie. :-)

Offline Do_Diabla

  • Wiadomości: 4
Odp: Pierwszy ekspres do domu - łatwość użytkowania
« Odpowiedź #46 dnia: 31 Październik 2017, 13:36:50 »
Ja od miesiąca jestem użytkownikiem zestawu Lelit Anna PL41TEM i młynka Lelit Fred. Wcześniej można powiedzieć, że zero doświadczenia, bo hackowanie kapsułek Tchibo to trochę mało :) Miałem też kolbę Zelmera ale to był dramat a rodzice i brat korzystają z automatów. Napiszę tak, cieszę się, że wybrałem ten model. Zastanawiałem się jeszcze na Rancilio Silva, Ascaso oraz Oscarem II. Jestem przekonany, że każdy z tych ekspresów pozwala na przygotowanie doskonałego naparu. Natomiast to co mi bardzo do tej pory pomaga to PID i manometr. Przy żadnym doświadczeniu na prawdę bardzo się przydają i najzwyklej ułatwiają przygotowanie dobrej kawy. Myślę, że tak po tygodniu kawa zaczęła mi wychodzić lepsza niż z automatów aczkolwiek z odpowiednim spienieniem mleka dalej mam problemem (ale jest coraz lepiej). Zmieściłem się dokładnie w zaplanowanym budżecie 3000zł

Pozdrawiam

Offline mirnuno

  • Wiadomości: 23
  • Ekspres: bialetti moka express 6tz
  • Młynek: nivona cafegrano 130
Odp: Pierwszy ekspres do domu - łatwość użytkowania
« Odpowiedź #47 dnia: 02 Listopad 2017, 22:30:47 »