Autor Wątek: Kinugrinders  (Przeczytany 95622 razy)

Offline M

  • Administrator
  • Wiadomości: 1665
  • Ekspres: CKE, Junior, Rota, alternatywa
  • Młynek: Aergrind, C40
Odp: Kinugrinders
« Odpowiedź #195 dnia: 04 Grudzień 2017, 11:33:24 »
Czy "daje radę", jest bliskie, czy dalekie do "w przyjazny sposób zmielę do espresso"?
Bliskie, do caravelka wolę mielić aergrindem niż elektrykiem. Zerowa retencja powoduje, że cała operacja zajmuje mniej czasu. Być może do "dużych" maszyn, gdzie potrzebny jest trochę drobniejszy przemiał było by trochę trudniej.

Offline donkiszot Mężczyzna

  • Ojciec Chrzestny
  • Wiadomości: 7056
  • Ekspres: v X ) ( ū \≈/ ] [ \ . / [↗ '] …
  • Młynek: C40MK3; Aergrind; KM3873; Wilfa; Santos Silent
Odp: Kinugrinders
« Odpowiedź #196 dnia: 04 Grudzień 2017, 12:33:23 »
To jeszcze dopowiem: aergrind i domyślam się, że inne Knocki tym bardziej, nie ma problemu zmielić na tyle drobno aby zapchać gastro maszynę na 2 minuty. Regulacja jest precyzyjna i bezstopniowa zatem pełna dowolność. Oczywiści korbka i żarna są mniejsze niż w Kinu czy w Comendante, więc czasu zajmuje to więcej, i siły też trzeba więcej zużyć, ale nadal w granicach rozsądku.

Offline PiotrekBM Mężczyzna

  • Wiadomości: 1332
  • Ekspres: LM LM
  • Młynek: Kafatek MC4, Kinu M47, Comandante IH, Ditting KE 640 V (= Mahlkonig K30 V), Acaia Lunar
Odp: Kinugrinders
« Odpowiedź #197 dnia: 04 Grudzień 2017, 15:43:07 »
może przy okazji promocji u dystrybutorów lokalnych. Z tego co wiem to pozycjonują się jako produkt premium i nie będą raczej z ceny schodzić. Na oficjalnej stronie bym się nie spodziewał obniżek, bo nie będą chcieli z dystrybutorami konkurować.

Kinu jest fajne, póki co...
Ale jak czytam o tym niemieckim " pozycjonowaniu się"  jako premium ( czyt. to samo tylko za większą kasę) to śmiać mi się chcę.
Trzy niemieckie marki motoryzacyjne,odwieczna walka.  Każda chce być  premium a niedługo pewnie jakieś premium plus albo ultra.
A prawda jest taka , że  np audi wypuszcza  a3 z trzema garkami i litrowym silniczkiem. Za 120 tys... to ma być premium??? 
Dla mnie premium to samochód który powiniem mieć min 2,5 albo 3 litrowy silnik pod maską.
Jeśli Kinu zdobędzie rynek i będzie tak bardzo się zapatrywać na niemiecką trójce to następne Kinu będzie mieć stożki 20 mm i cene 400 (przepraszam 399 euro)
« Ostatnia zmiana: 04 Grudzień 2017, 15:46:29 wysłana przez PiotrekBM »

Offline siewcu Mężczyzna

  • Wiadomości: 5082
  • Ekspres: LaPa EP
  • Młynek: Aergrind
Odp: Kinugrinders
« Odpowiedź #198 dnia: 04 Grudzień 2017, 15:47:59 »
Jakieś dziwne masz te kategoryzowanie produktów segmentami. Uważasz, że bardziej premium jest A3 z trzycylindrowym silnikiem czy stare stilo 2.5 r5?

Offline PiotrekBM Mężczyzna

  • Wiadomości: 1332
  • Ekspres: LM LM
  • Młynek: Kafatek MC4, Kinu M47, Comandante IH, Ditting KE 640 V (= Mahlkonig K30 V), Acaia Lunar
Odp: Kinugrinders
« Odpowiedź #199 dnia: 04 Grudzień 2017, 15:53:48 »
Jakieś dziwne masz te kategoryzowanie produktów segmentami. Uważasz, że bardziej premium jest A3 z trzycylindrowym silnikiem czy stare stilo 2.5 r5?
@siewcu
Napisałem wyraźnie co dla mnie jest premium ;)
A to ze Niemcy umieją pięknie wykończyć kabinę i obszyć ją piekną nicią nic dla mnie nie znaczy. Jeśli o auta idzie to zawsze zaglądam najpierw pod maskę i stawiam na trwałość. A audi niech wmawia innym, że jest premium i dalej wsadza do samochodu silnik od kosiarki  (pojemności skokowej 3 szklanek czyli 999cm3). Podobnie bmw. Kiedyś marka bardzo ceniona, dzisiaj staje się królową lawet. Oprócz ceny mało ma to z premium wspólnego.

Offline krystians Mężczyzna

  • Global Moderator
  • Wiadomości: 6160
    • Lens tru3
  • Ekspres: ap, fp, moka, phin, tygielek, v60-2, Kalita, Kompresso
  • Młynek: Kinu m47, Wilfa Uniform
Odp: Kinugrinders
« Odpowiedź #200 dnia: 04 Grudzień 2017, 16:26:20 »
Nie ma się co oburzać. Każdy ma prawo żądać ceny jaką uważa za słuszną. Potem rynek i tak to weryfikuje. Ja się cieszę, że udało się zorganizować zakupy dla forum, tym bardziej, że użytkownicy są raczej zadowoleni.

Jak pozna się namacalnie budowę C40 i Kinu, to różnica w cenie nie wydaje się nieuzasadniona.
« Ostatnia zmiana: 04 Grudzień 2017, 16:30:08 wysłana przez krystians »

Offline Domes Mężczyzna

  • Wiadomości: 153
  • Ekspres: Gaggia Classic, V60, Phin, Aeropress
  • Młynek: Kinu M47, Iberital Challenge
Odp: Kinugrinders
« Odpowiedź #201 dnia: 04 Grudzień 2017, 18:11:11 »
Strach coś napisać, bo zaraz będzie burza ;) Zgadzam się z Krystianem, na co dzień mam Kinu, kilka razy bawiłem się C40 i również uważam, że różnica w cenie jest uzasadniona.

Offline kulka Mężczyzna

  • Wiadomości: 1476
  • Ekspres: Rocket Evoluzione v2, Ascaso Arc, Chemex, V60-2, Aero, Origami + LilyDrip, April, Wilfa classic
  • Młynek: Mazzer Super Jolly, Kinu M47v3.5, Ascaso i-mini
Odp: Kinugrinders
« Odpowiedź #202 dnia: 04 Grudzień 2017, 18:44:18 »
999cm3 to może I kosiarka, ale z biturbo zostawia trochę aut w tyle na starcie.

@krystians, w ogóle dzięki za organizację!

Offline trez Mężczyzna

  • Wiadomości: 1183
  • Ekspres: V60, Orea, Aeropress, Tygielek, Melitta, Chemex, Phiny
  • Młynek: C40, FeldGrind, VSSL
Odp: Kinugrinders
« Odpowiedź #203 dnia: 04 Grudzień 2017, 20:02:36 »
no a co z lido w tym pojedynku? duże żarna, ustawianie płynne a ceny w okolicach C40. Jest mniej popularny u nas, ale złych słów o nich nie pamiętam, nie miałem go nigdy w rękach, więc to jest pytanie a nie stwierdzenie konkurenta, ale czy nie jest on tutaj ciekawa alternatywą?

Offline krystians Mężczyzna

  • Global Moderator
  • Wiadomości: 6160
    • Lens tru3
  • Ekspres: ap, fp, moka, phin, tygielek, v60-2, Kalita, Kompresso
  • Młynek: Kinu m47, Wilfa Uniform
Odp: Kinugrinders
« Odpowiedź #204 dnia: 04 Grudzień 2017, 21:02:06 »
@kulka Cieszę się, że mogłem pomóc :)

@trez Moim zdaniem w kwestii mielenia do ekspresu Lido jest lepszą opcją niż c40. @DrUsagi miał Lido E i wyrażał się pozytywnie na temat tego młynka. Młynki Knocka też są dobrą opcją dla ciśnieniowców.

Offline DrUsagi Mężczyzna

  • Global Moderator
  • Wiadomości: 6342
  • Ekspres: Conti CC100 PM, FE-AR La Peppina, Arrarex Caravel, alternatywa, w renowacji: Pedretti KIM Express
  • Młynek: Gastronomiczne 65mm, małe stożki głównie pod alternatywę
Odp: Kinugrinders
« Odpowiedź #205 dnia: 04 Grudzień 2017, 21:10:24 »
Mam, i kręcę nim pod przelewy. Ale nie ma problemu aby mielił pod espresso życia nawet na pył do tygielka.
Jest płynna regulacja, jest masa. Ja nie narzekam.
LMWDP #469

Offline PiotrekBM Mężczyzna

  • Wiadomości: 1332
  • Ekspres: LM LM
  • Młynek: Kafatek MC4, Kinu M47, Comandante IH, Ditting KE 640 V (= Mahlkonig K30 V), Acaia Lunar
Odp: Kinugrinders
« Odpowiedź #206 dnia: 04 Grudzień 2017, 22:11:52 »
Zaraz, zaraz ... bo widzę, ze za chwile całe forum sprzysięgnie się przeciwko mnie.

@kristians
Ja nie negowałem i nie neguje Kinu M47 ;)  ( w ankiecie którą miałeś u Gorana pamiętam,że minimalnie lepiej oceniłem jakość wykonania Kinu niż c40, bardzo fajny młynek ,niestety różnica w cenie (zwłaszcza podczas niedawnych promocji Comanandanta ) jest  bardzo wyraźna.
Co do zorganizowania grupowych zakupów Kinu, wielkie brawa dla Ciebie . [emoji106] Niewykluczone ,że sam kiedyś kupię  takie Kinu.
Ja neguje pozycjonowanie się niektórych niemieckich marek w tzw segmencie premium.
Samo pozycjonowanie  bez dawania klientowi adekwatnej jakości nic nie daje!
I jako przykład podałem tutaj marki samochodów (bo silniczek 3 cylindrowy to można do auta za 35 tys montować (typu toyota aygo czy smart)  a nie do auta kompaktowego które rzekomo ma być lepsze od innych i kosztuje 120-130 tys np audi a3 1,0 tfsi ). Jaki masz  wtedy stosunek jakości/wielkości/ trwałości  silnika do ceny?  Do wybaczenia w aucie za 35 tys, nie do wybaczenia w aucie za 130 tys.
Więc lepiej niech marka Kinu nie pozycjonuje sie zawczasu tylko dalej robi to co im dobrze wychodzi. Póki co , jest to firma szukająca swojego miejsca na rynku. Miała mieć 3 modele młynków , na razie w ofercie jest tylko m47, tamper i  Tshirt (informacje z oficjalnej str producenta).
Do renomy Comandanta  jeszcze trochę mu brakuje. Comandante na swoją rynkową pozycję  dłużej pracował.
« Ostatnia zmiana: 04 Grudzień 2017, 23:04:42 wysłana przez PiotrekBM »

Offline PiotrekBM Mężczyzna

  • Wiadomości: 1332
  • Ekspres: LM LM
  • Młynek: Kafatek MC4, Kinu M47, Comandante IH, Ditting KE 640 V (= Mahlkonig K30 V), Acaia Lunar
Odp: Kinugrinders
« Odpowiedź #207 dnia: 04 Grudzień 2017, 22:24:01 »
999cm3 to może I kosiarka, ale z biturbo zostawia trochę aut w tyle na starcie.

@krystians, w ogóle dzięki za organizację!

Ten silniczek nie jest biturbo.
Jeśli o mnie chodzi,  zdecydowanie  wybieram większą pojemność niż bi, tri czy quadraturbo  :)
Cenię niezawodne silniki wolnossące.
Na szczęście jest jeszcze kilku producentów którzy zrobią nowy , porządny samochód z silnikiem a nie silniczkiem ;) I brawo dla Nich.
« Ostatnia zmiana: 04 Grudzień 2017, 23:05:11 wysłana przez PiotrekBM »

Offline krystians Mężczyzna

  • Global Moderator
  • Wiadomości: 6160
    • Lens tru3
  • Ekspres: ap, fp, moka, phin, tygielek, v60-2, Kalita, Kompresso
  • Młynek: Kinu m47, Wilfa Uniform
Odp: Kinugrinders
« Odpowiedź #208 dnia: 04 Grudzień 2017, 23:51:01 »
Nie miałem zamiaru niczego Ci zarzucać.  Własną opinię tylko wyraziłem odnośnie ceny do jakości. Wszystkie tutaj wymienione młynki są zacne. Co do pozycjonowania na rynku, cóż taki wybrali sobie cel marketingowy. Chyba nie da się czegoś produkować nie wytyczając jakiegoś kierunku.

W kwestii niemieckich marek się nie wypowiadam, rynek motoryzacyjny przestał mnie ekscytować  jakoś 20 lat temu. Turbinki to niegłupi wynalazek, dają lepszą elastyczność, ale z tą niezawodnością może być gorzej. Mały silnik do jazdy po mieście jest podwójnie eko -nomiczny, -logiczny.

Lubię proste i przemyślane przedmioty. Kinu poniekąd ma budowę cepa, tyle że dość dokładną. Zmielę nim od tygielka przez kawiarkę po przelew. Raczej nie rozpadnie się po roku jak Quito kosztujący tylko lub aż 30% ceny Kinu. Jeśli nie będę musiał to nie zmienię tego młynka, bo dla mnie jest wystarczający. Jednak nie twierdzę, że gdybym miał inny młynek z dobrymi żarnami i podobną regulacją to by mi też nie starczył.
« Ostatnia zmiana: 05 Grudzień 2017, 00:08:59 wysłana przez krystians »

Offline rojowolfi Mężczyzna

  • Wiadomości: 104
  • Ekspres: Aeropress, Hario V60-02, Ascaso Dream PID, Gabi Master A,
  • Młynek: Ceado E6P, Kinu M47
Odp: Kinugrinders
« Odpowiedź #209 dnia: 08 Grudzień 2017, 07:53:43 »
Zauważyłem ostatnio taki problem z moim m47. Przy skręceniu na maxa, skala pokazuje jakoś -0,92. Dodam,że nie rozbierałem go nigdy całkowicie. Do składania używam instrukcji z forum. Ktoś też tak miał?

 


Pokaż nieprzeczytane posty: Nowe / Wszystkie / Odpowiedzi