Autor Wątek: Motoryzacja  (Przeczytany 13818 razy)

Offline M

  • Administrator
  • Wiadomości: 1665
  • Ekspres: CKE, Junior, Rota, alternatywa
  • Młynek: Aergrind, C40
Motoryzacja
« dnia: 24 Styczeń 2017, 11:48:34 »
Off-Topic:
Sporo ciągam na haku i się nie do końca zgodzę. Prawdopodobnie porównujesz turbo diesla do wolnossącej benzyny. Turbo vs turbo różnica będzie ledwo zauważalna.
Lekko odwracając punkt widzenia, do benzyny zakładam gaz i koszty jazdy 3,5l benzyną robią się takie jak 2,0l turbo dieslem, a możliwości pociągowe znacznie większe. Do tego koszty serwisu sporo mniejsze :)

Offline Miklas Mężczyzna

  • Ojciec Chrzestny
  • Wiadomości: 3244
    • Instagram
  • Ekspres: Astoria CKE + sitka IMS, AeroPress, FrenchPress, Hario V60-02, V60-01, Kawiarka Bialetti 3tz
  • Młynek: Macap M4D, Kinu M47
Odp: Odp: Artykuły, ciekawostki nt. kawy
« Odpowiedź #1 dnia: 24 Styczeń 2017, 12:06:29 »
Moglibyśmy tak jeszcze długo o samochodach, ale to pewnie jałowa dyskusja i pewnie nikt by nie przekonał tej drugiej strony, choć każda ma dużo racji ;).
https://www.instagram.com/mm_coffee_corner/ mój kawowy kanał na Instagramie. :-)

Offline M

  • Administrator
  • Wiadomości: 1665
  • Ekspres: CKE, Junior, Rota, alternatywa
  • Młynek: Aergrind, C40
Odp: Odp: Artykuły, ciekawostki nt. kawy
« Odpowiedź #2 dnia: 24 Styczeń 2017, 12:08:46 »
Idziemy do osobnego tematu? :)

Offline Miklas Mężczyzna

  • Ojciec Chrzestny
  • Wiadomości: 3244
    • Instagram
  • Ekspres: Astoria CKE + sitka IMS, AeroPress, FrenchPress, Hario V60-02, V60-01, Kawiarka Bialetti 3tz
  • Młynek: Macap M4D, Kinu M47
Odp: Odp: Artykuły, ciekawostki nt. kawy
« Odpowiedź #3 dnia: 24 Styczeń 2017, 12:45:08 »
Ok, jak bardzo chcesz podyskutować, to nie ma sprawy, wydziel temat :)

Heh, dobra, porównałem sobie. Marka i model przypadkowe i chyba dość popularne. Rzeczywiście moment b. podobny.

http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/porownanie/volkswagen/passat/b8/limousine/silnik-benzynowy-2.0-tsi-bluemotion-technology-220km-od-2014/?vs=volkswagen%2Fpassat%2Fb8%2Flimousine%2Fsilnik-diesla-2.0-tdi-150km-2014-2015&c1=undefined&c2=12760

Tylko wg strony poniżej, najtańsza wersja TDI "trendline", cokolwiek to oznacza, chyba ekonomiczna kosztuje 110 tyś, a TSI w takiej wersji nie ma, jest tylko w najwyższej po 150 tys a i tak w tej wersji TDI jest po 131 tyś.

https://www2.volkswagen.pl/kampanie/sellout/polo/?_ga=1.180881122.432439715.1485257895

Generalnie silniki turbodoładowane benzynowe to już wyższa klasa, a turbodoładowane diesle są dostępne nawet w ekonomicznej więc cenowo na pewno bardziej dostępne.
https://www.instagram.com/mm_coffee_corner/ mój kawowy kanał na Instagramie. :-)

Offline siewcu Mężczyzna

  • Wiadomości: 5082
  • Ekspres: LaPa EP
  • Młynek: Aergrind
Odp: Odp: Artykuły, ciekawostki nt. kawy
« Odpowiedź #4 dnia: 24 Styczeń 2017, 13:08:40 »
Miklas, bzdury gadasz, turbobenzyny teraz pchane są do wielu aut, Mondeo z 1.0 turbo można kupić... BMW też już się wycofuje z wolnossących, 328 to 2.0 turbo, 750 to 4.4 v8 turbo, audi podobnie - rs4 ma mieć v6 turbo, a miało wolnossące v8... i można by tak dalej wymieniać, aczkolwiek temat jest znacznie głębszy i dotyczy też kosztów późniejszego serwisu i tzw ochrony komponentu. a w dieslach dpf, który w jeździe miejskiej jedyne co robi to dobija silnik... na chwilę obecną nie ma większego znaczenia czy kupi się diesla czy benzynę, jeśli mowa o nowych autach - i tak każde auto ma przetrwać gwarancję i zostać zutylizowane, i na tyle jest projektowane.
« Ostatnia zmiana: 24 Styczeń 2017, 13:11:39 wysłana przez siewcu »

Offline Miklas Mężczyzna

  • Ojciec Chrzestny
  • Wiadomości: 3244
    • Instagram
  • Ekspres: Astoria CKE + sitka IMS, AeroPress, FrenchPress, Hario V60-02, V60-01, Kawiarka Bialetti 3tz
  • Młynek: Macap M4D, Kinu M47
Odp: Odp: Artykuły, ciekawostki nt. kawy
« Odpowiedź #5 dnia: 24 Styczeń 2017, 13:18:58 »
Ja rozpatruję tylko konkretny przypadek. Do moich potrzeb, czyli slipowania łodzi na dosyć stromym slipie betonowym z łodzią i przyczepą ważącą około 1,5 tony potrzebny mi jest samochód z momentem obrotowym około 300 - 350 Nm, czyli turbodiesel około 2 litrów pojemności, tudzież...? no właśnie co? Ja sprawdziłem sobie pierwszy przykład z brzegu. Maciek napisał, że porównałem turbodiesla do wolnossącej benzyny. Więc porównałem sobie TD do TB, wziąłem VW bo to popularne auta, ale może tylko Vw ma taką różnicę w cenie, może się mylę. To możesz mi dać przykład auta jednego producenta i modelu, gdzie benzyna z oczekiwanym przeze mnie momentem obrotowym będzie w podobnej cenie co diesel z takim samym? Nie mówię, że jestem nieomylny.
https://www.instagram.com/mm_coffee_corner/ mój kawowy kanał na Instagramie. :-)

Offline siewcu Mężczyzna

  • Wiadomości: 5082
  • Ekspres: LaPa EP
  • Młynek: Aergrind
Odp: Odp: Artykuły, ciekawostki nt. kawy
« Odpowiedź #6 dnia: 24 Styczeń 2017, 13:29:03 »
nie o to chodziło, raczej o to, że napisałeś, że TB to wyższa klasa a diesle to klasa ekonomiczna - tak nie jest i nie będzie, wszystko się sprowadza do ekologii, która jest 100% bzdurą...

Offline WS5 Mężczyzna

  • Wiadomości: 428
  • Ekspres: Aeropress, phin, Magica S PID, Lelit Mara X
  • Młynek: Niche Zero, Compak K3 Touch, DF64
Odp: Odp: Artykuły, ciekawostki nt. kawy
« Odpowiedź #7 dnia: 24 Styczeń 2017, 13:33:58 »
Do moich potrzeb, czyli slipowania łodzi na dosyć stromym slipie betonowym z łodzią i przyczepą ważącą około 1,5 tony potrzebny mi jest samochód z momentem obrotowym około 300 - 350 Nm, czyli turbodiesel około 2 litrów pojemności, tudzież...?

A ten moment to gdzie mierzony ma byc? Bo w specyfikacji podaja zazwyczaj maks. moment na wale silnika. A dla wlasciciela bardziej interesujacy jest moment napedowy na kolach. I tu juz diesle tak ladnie nie wygladaja.

Moc = moment * obroty

Wiec np. jesli dwa samochody maja taka sama moc na kolach (przy danych obrotach) to moment na nich  jest taki sam. Diesle maja po prosu nizszy zakres obrotow silnika niz benzyny, w zwiazku z tym inne przelozenie napedu. A przelozenie napedu wplywa na moment na kolach.


Offline M

  • Administrator
  • Wiadomości: 1665
  • Ekspres: CKE, Junior, Rota, alternatywa
  • Młynek: Aergrind, C40
Odp: Motoryzacja
« Odpowiedź #8 dnia: 24 Styczeń 2017, 13:46:43 »
Absolutnie nie myślałem o nowych samochodach, bo:
wszystko się sprowadza do ekologii, która jest 100% bzdurą...
:jezyk:

Aktualnie jeżdżę 16 letnim pathfinderem, 3,5l 220KM 363Nm, jak mi brakuje momentu to zapinam reduktor ;)
Pali 18-22l lpg w zależności od trasy, z dodatkowymi 2t na haku.
W analogicznej sytuacji 2,5l TD pali 14-15 ropy, 2,0 TD z 1t na haku jakieś 11-12
Różnica spora, jak czasami trzeba zrobić 1000 kilometrów jednego dnia, a i komfort podróżowania większy :)

Offline siewcu Mężczyzna

  • Wiadomości: 5082
  • Ekspres: LaPa EP
  • Młynek: Aergrind
Odp: Motoryzacja
« Odpowiedź #9 dnia: 24 Styczeń 2017, 15:24:48 »
Do moich potrzeb, czyli slipowania łodzi na dosyć stromym slipie betonowym z łodzią i przyczepą ważącą około 1,5 tony potrzebny mi jest samochód z momentem obrotowym około 300 - 350 Nm, czyli turbodiesel około 2 litrów pojemności, tudzież...?

A ten moment to gdzie mierzony ma byc? Bo w specyfikacji podaja zazwyczaj maks. moment na wale silnika. A dla wlasciciela bardziej interesujacy jest moment napedowy na kolach. I tu juz diesle tak ladnie nie wygladaja.

Moc = moment * obroty

Wiec np. jesli dwa samochody maja taka sama moc na kolach (przy danych obrotach) to moment na nich  jest taki sam. Diesle maja po prosu nizszy zakres obrotow silnika niz benzyny, w zwiazku z tym inne przelozenie napedu. A przelozenie napedu wplywa na moment na kolach.


nie licz w ten sposób... masz rację, ale to nie jest wyznacznik jak się jeździ autem.

Offline PiotrekBM Mężczyzna

  • Wiadomości: 1332
  • Ekspres: LM LM
  • Młynek: Kafatek MC4, Kinu M47, Comandante IH, Ditting KE 640 V (= Mahlkonig K30 V), Acaia Lunar
Odp: Motoryzacja
« Odpowiedź #10 dnia: 24 Styczeń 2017, 15:45:35 »
Miklas, bzdury gadasz, turbobenzyny teraz pchane są do wielu aut, Mondeo z 1.0 turbo można kupić... BMW też już się wycofuje z wolnossących, 328 to 2.0 turbo, 750 to 4.4 v8 turbo, audi podobnie - rs4 ma mieć v6 turbo, a miało wolnossące v8... i można by tak dalej wymieniać, aczkolwiek temat jest znacznie głębszy i dotyczy też kosztów późniejszego serwisu i tzw ochrony komponentu. a w dieslach dpf, który w jeździe miejskiej jedyne co robi to dobija silnik... na chwilę obecną nie ma większego znaczenia czy kupi się diesla czy benzynę, jeśli mowa o nowych autach - i tak każde auto ma przetrwać gwarancję i zostać zutylizowane, i na tyle jest projektowane.
BMW się nie wycofuje tylko niestety już dawno się wycofało.
Ostatnie wolnossące silniki benzynowe  3,0 r6 wycofane były wraz z liftingiem poprzedniej już ( f10) serii 5, emki tez same doładowane :(
Nielubiane przeze mnie audi ma jeszcze w ofercie 1 silnik wolnossący ( 5,2 v10 w R8)
« Ostatnia zmiana: 24 Styczeń 2017, 15:49:18 wysłana przez PiotrekBM »

Offline M

  • Administrator
  • Wiadomości: 1665
  • Ekspres: CKE, Junior, Rota, alternatywa
  • Młynek: Aergrind, C40
Odp: Motoryzacja
« Odpowiedź #11 dnia: 24 Styczeń 2017, 15:51:28 »
nie licz w ten sposób... masz rację, ale to nie jest wyznacznik jak się jeździ autem.

Jak się jeździ po asfalcie to nie ale jak trzeba wyciągnąć przyczepę z jeziora, bagna albo inne auto z rowu to właśnie moment na kołach, czyli przełożenia mają największe znaczenie. Zaraz potem przyczepność "ciągnika" do podłoża

Offline siewcu Mężczyzna

  • Wiadomości: 5082
  • Ekspres: LaPa EP
  • Młynek: Aergrind
Odp: Motoryzacja
« Odpowiedź #12 dnia: 24 Styczeń 2017, 16:41:55 »
Maciek tak, ale też nie do końca - lekkie auto z dużym momentem na kołach z ciężką przyczepą poradzi sobie gorzej, niż cięższe z mniejszym momentem. Do tego dochodzi kwestia przyczepności opon do podłoża, ciśnienie w oponach itd itp... Nie jest to niestety taki prosty temat jak by się wydawało, bo z drugiej strony za duży moment będzie przeszkodą, a nie ułatwieniem. Mi(i nie tylko) w normalnej jeździe łatwiej i przyjemniej jeździło się dieslem z automatem, nawet mułowatym, niż nawet dużą benzyną. Ale np na autostradzie wyglądało to już inaczej, a do całkiem szybkiej jazdy diesel się nie do końca nadaje. Temat wyboru auta to strasznie ciężka sprawa, i rzadko kiedy uda się znaleźć auto idealne - w swojej krótkiej karierze kierowcy jeździłem wieloma różnymi autami(od miejskich przez sportowe po terenowe), i gdybym teraz miał wybrać auto dla siebie - miałbym strasznie duży problem. Nawet pomijając budżet...

Offline Miklas Mężczyzna

  • Ojciec Chrzestny
  • Wiadomości: 3244
    • Instagram
  • Ekspres: Astoria CKE + sitka IMS, AeroPress, FrenchPress, Hario V60-02, V60-01, Kawiarka Bialetti 3tz
  • Młynek: Macap M4D, Kinu M47
Odp: Motoryzacja
« Odpowiedź #13 dnia: 24 Styczeń 2017, 17:08:08 »
Ja tam nie wiem, ale podczas gdy ja 1.8 TD wyciągam sobie przyczepę jak chcę, to mój ojciec już jedno sprzęgło zmienił w benzynie 2.0 (nowa benzyna vs leciwy diesel). Podobnie przy wyjeździe z Chorwackich plaż po szutrowej drodze. Ja wyjeżdżam sobie na lajcie, a benzyniaki palą sprzęgła.

Co do porównań, to chyba jedynie porównanie tego samego modelu z różnymi silnikami ma sens. Wiadomo, że używane można kupić rok czy dwa starsze o dwa razy takim silniku.

Marek.
https://www.instagram.com/mm_coffee_corner/ mój kawowy kanał na Instagramie. :-)

Offline WS5 Mężczyzna

  • Wiadomości: 428
  • Ekspres: Aeropress, phin, Magica S PID, Lelit Mara X
  • Młynek: Niche Zero, Compak K3 Touch, DF64
Odp: Motoryzacja
« Odpowiedź #14 dnia: 24 Styczeń 2017, 17:46:06 »
nie licz w ten sposób... masz rację, ale to nie jest wyznacznik jak się jeździ autem.

Chialem tylko powiedziec, ze maks. moment (bez podania obr. przy jakich wystepuje) wlasciwie o niczym nie swiadczy...
Juz bardziej moc nalezy porownywac.

A na ten "wyznacznik/wrazenia z jazdy" bardziej ma wplyw charakterystyka silnika w szerokim zakresie (elastycznosc)

To możesz mi dać przykład auta jednego producenta i modelu, gdzie benzyna z oczekiwanym przeze mnie momentem obrotowym będzie w podobnej cenie co diesel z takim samym?

Tylko taka benzyna bedzie miala znacznie wieksza moc maksymalna (i tym samym znacznie lepsze osiagi), co sie niestety zazwyczaj przeklada na cene...

np.
https: // pl.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo_159

benzyna
1.9 JTS    160KM przy 6500 obr/min   190 Nm przy 4500 obr/min  9,7s od 0-100km/h     predk.maks. 212km/h

diesel
( 1.9 JTDM 120    120 KM przy 4000 obr/min    280 Nm przy 2000 obr/min 11s od 0-100km/h     predk.maks. 191km/h )
1.9 JTDM 150    150 KM przy 4000 obr/min     320 Nm przy 2000 obr/min 9.4s od 0-100km/h     predk.maks. 210km/h

czyli moc diesla 6% mniesza, moment az 70% wiekszy, a osiagi praktycznie takie same

porownujac moment maks. 1.9 JTDM 150  pozostaje nam tylko topowa wersja benzynowa (z takim samym momentem)
3.2 JTS    260KM / 6300    322 Nm / 4500, ktora ma juz 7s od 0-100km/h     predk.maks. 244km/h





« Ostatnia zmiana: 24 Styczeń 2017, 17:48:51 wysłana przez WS5 »

 


Pokaż nieprzeczytane posty: Nowe / Wszystkie / Odpowiedzi